Göteborgsresa förra veckan

Vi var i Göteborg med klassen och klassen under oss förra veckan. Lever fortfarande lite på den resan, den gick fort men var väldigt efterlängtad!

Kvällen där i Göteborg bjöd på musikalen West Side Story. Fick först kalla kårar när jag insåg vilken det var. Ida och jag gav oss på att se en filmatisering av just den musikalen en gång i tiden vilket var en upplevelse i sig. Vi hade visserligen väldigt trevligt men det berodde inte på filmen. Början var minst sagt speciell. Det gick det runt några killar och knäppte med fingrarna och hoppade runt i staden i något som kändes som en oändlighet utan att säga ett ord. Ida till och med fällde kommentaren; "Tänk om det är en stumfilm" varpå jag påminde henne om att det ju faktiskt stod på filmfodralet att det var en musikal...

Sedan kom den där obehagliga känslan tillbaka när musikalen började. För där dök det upp ett tiotal killar. Och de knäppte med fingrarna... 

Som tur var knäppte de inte alls lika länge som i filmen och hela berättelsen var mycket bättre när man såg den live. Dessutom var sångarna otroligt duktiga så timmarna gick snabbt och plötsligt var vi tillbaka på bussen och skulle hem igen efter en fin kväll.





Bild från naturhistoriska med en massa uppstoppade djur och bilder från Göteborg på eftermiddagen respektive kvällen. Så fint var det!






Kommentarer
Postat av: Lovisa

Haha min gås som jag ville att du skulle fota! xD

2011-12-13 @ 19:04:51
URL: http://bedown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0