Rörig dag

Dagen började skumt minst sagt. Busschauffören hoppade över busshållplatser. Där det stod folk och väntade... Vi vände aldrig så vet inte hur det gick för dem.

Hade sedan min första lektion där SAMTLIGA böcker, papper och block var borta. Hoppas jag hittar dem hemma!

Andra lektionen var nervös. Efter missförstånd i klassen visste vi inte om vi skulle ha prov eller inte. Det hela slutade med att skrivningen blev uppskjuten till imorgon.

Slutade skolan men stannade kvar för att testa ett experiment till projektarbetet. Det gick så där... När jag och Elin bad om hjälp visade det sig att det experimentet som framstår som väldigt enkelt när man ser det på nätet är väldigt avancerat. En av fysiklärarna berättade att de försökt göra en sådan vätska, som vi ville tillverka, på programmet "hjärnkontoret" en gång. De hade tydligen gett upp och köpt en färdig lösning till slut.

http://www.youtube.com/watch?v=vsQh1AT6qUE

Jaaaaaaaaaa.....

Känns ju bra...

Fortsatte vidare in till stan. Skulle hjälpa till att spela i en orkester. Det var kvart över fyra och klockan var tio över tre. Gick och köpte en yoghurt och satte mig på biblioteket för att få sitta ner.

Promenerade i ösregnet tillbaka, mötte en kille som erbjöd sig att hjälpa mig bära min fiol. Ehm, näe, skulle inte tro det! Spelade till tio i fem och funderade på vad jag skulle göra eftersom min kvartett som jag skulle spela med skulle spela vid sju.

Jaaaaaaaaaa.....

SÅÅ ringde pappa och berättade att småbrorsorna också skulle spela men ännu senare... Han skulle åka en snabbis med dem till MAX och äta. Jag hängde på och då var klockan 20 över fem. Det visade sig att småbrorsorna skulle hem och pappa skulle inte hinna skjutsa tillbaka mig till Mjölby om jag åkte hem. Var dock inte speciellt sugen på att vänta på köpcentret.

Jaaaaaaaaaa.....

Fick en superidé och kollade snabbt i tågtabellen, som är ny från och med den här veckan, och konstaterade att det gick ett tåg från Mantorp så att jag skulle vara tillbaka i Mjölby PERFEKT till klockan sju när jag skulle spela! Bestämde mig för att ringa Ida, åkte med pappa till Mantorp och träffade Ida för första gången på superlänge!

Efter härligt snack med underbara Ida skjutsade hon mig till tåget.

När jag kommer dit har inte det tåg som skulle gått innan mig åkt än och ska inte göra det förrän om en halvtimme.

Jaaaaaaaaaa.....


Då dyker min tandläkare och hennes tandsköterska upp och vi väntar tillsammans. Efter några minuter kommer en man upp på perrongen och säger: "Är det någon som vill åka med till Mjölby? Jag har plats i bilen!" Så jag och min tandläkare hoppar tacksamt in i bilen och jag hinner i tid till min spelning. (Som dock är försenad visar det sig till slut...) Mannen var musiker och körde biogasbil. Han skjutsade mig glatt hela vägen till köpcentrumet där jag skulle spela med orden "Musiken före allt!"

Hela kvällen avslutades med att småbrorsorna också spelade med sitt band och jag stod och lyssnade. En märklig men faktiskt rätt mysig dag trots allt. Är precis hemkommen och nu är det väl snart dags att sova antar jag.

Har ju prov imorgon!

Jaaaaaaaaaa.....

Kommentarer
Postat av: Josse

Haha! Så typiskt dig! ;) <3

2011-12-15 @ 21:51:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0