Typiska svenska saker

Min kära tyska tjej som heter Mareen har åkt hem nu. Det gjorde hon i lördagsmorse och jag måste erkänna att det blev väldigt tomt. Jag längtar efter när vi ska åka dit i en vecka senare i vår. Även om det finns saker som jag inte ser fram emot. Så som FEMTON timmars bussresa dit och FEMTON timmars bussresa hem.

Mareenn hade med sig lite saker till oss. Lite godis, en bok som handlar om området där hon bor och lite annat smått och gott. Till och med en burk med gurkor som platsen där hon bor är kända för att göra. Nu måste jag hitta på något att ha med mig till henne. Lite polkagrisar kanske?

På avslutningsfesten som vi hade med våra tyska vänner så fick man äta kräftor om man ville. De förstod inte alls hur vi kunde äta något som såg så fruktansvärt äckligt ut. De kommenterade att kräftorna faktiskt hade ÖGONEN kvar och stirrade på dem. När vi  till slut fick några (typ 3 av 25) att smaka på dem så tycke de flesta (2 av 3) att det smakade hemskt... Vi svenskar är dessutom VÄLDIGT konstiga som äter sill som tydligen smakar jätteäckligt.



Just nu så borde jag vara i skolan och jag önskar egentligen att jag var just det. Nu så sitter jag och väntar på att jag när som helst ska iväg och ta bort en tand. Något som jag inte tycker är så där jätteroligt. Jag hade hellre haft mina tre lektioner idag och sedan gått hem utan att behöva ha ont i munnen.

Vill inte, vill inte, vill inte ......... men måste.

Kommentarer
Postat av: Ida

Haha men sill är ju jätte äckligt :P

Nae gumman, att dra ut tänder är det värsta som finns :( <3

2010-10-12 @ 17:00:31
Postat av: Lotta

ja, som Ida sa, sill är ju jätteäckligt ;) Puss <3<3

2010-10-12 @ 17:03:43
URL: http://charmingsister.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0