Oväntat besök

Det är fruktansvärt varmt ute. Jag vet, det är dumt att klaga när solen och värmen äntligen är här men så här då: Det är väldigt varmt. Jag bara konstaterar det, jag klagar inte.

Mamma har fyllt år. Det innebär god mat och en mormor och en morfar som är på besök med sin lilla hund. I regel så betyder det också värme och sol. Detta året blev inget undantag.

I förra veckan så var några av tjejerna från klassen här. Det var många som inte kom men vi som var här hade sjukt kul. I alla fall jag! Det blev snackande, badande och ätande om vart annat. Härligt!


Jag har fönstret öppet på nätterna så att jag ska kunna andas i värmen.
Igår morse så resulterade det i ett oväntat besök. Jag låg fortfarande och sov när jag hörde en massa skrikande. Jag öppnade ögonen och såg att det var tre små svalor inne i mitt rum. Två flög runt varandra och en satt på gardinstången. De två som flög skyndade sig ut igen när de såg mig. Den tredje som satt på gardinstången dröjde sig kvar en stund innan den flög efter de andra.

Jag var så fruktansvärt trött att jag inte orkade bry mig så mycket utan bara satt och tittade på fåglarna tills de hade flugit ut. Jag orkade inte ens att stänga fönstret. Istället la jag mig ner igen och hann tänka "Hoppas att de inte sket någonstans" innan jag somnade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0