Det stämmer inte

Snart börjar skolan igen, för vissa har den redan börjat. Det är med delade känslor som jag har börjat rota bland de gamla skolböckerna och dammat av dem. Fast det som jag tycker är tråkigast är att sommaren har gått mot sitt slut. Jag ville ha lite mer sol. Lite mer värme innan de gamla vanliga rutinerna drar igång igen men nej.


I förra veckan så var det ett långt meteorregn över Sverige som höll på i tre dagar med start på onsdagen. Det betydde att det skulle uppstå en mängd stjärnfall. Som mest skulle man kunna se 50-60 stjärnfall i timmen.

På torsdagen när jag kom hem från en tjejkväll hemma hos Lina så satt min pappa och mina bröder ute på altanen och tittade på himlen. Eller ja, mina bröder låg ner på några filtar. Jag la mig jämte Leo och tittade upp mot himlen jag också. Det var jättehäftigt med alla stjärnfall. Det kom tillräckligt många för att jag skulle kunna önska mig det som jag ville utan att behöva välja bort någon önskning.

Tillslut så var jag tvungen att gå och lägga mig, jag skulle jobba dagen efter.

DÅ kom My-logiken in. När man har önskat sig något så får man inte säga vad man önskat sig till någon annan för då slår det INTE in. Så jag väntade in ett stjärnfall till och önskade en sak. Sedan sa jag:

- Jag önskade att jag skulle gå och borsta tänderna nu. Eftersom jag sa det till er så borde det inte slå in!

Önskningen slog in.

Meteorerna är inte så lättlurade som man kan tro. 
 

Kommentarer
Postat av: Ida Björk

haha du är crazy! Rolig önskning ;D <3

pusssss <3

2010-08-22 @ 15:54:00
URL: http://idaunstoppable.blogspot.com/
Postat av: Ida Björk

haha du är crazy! Rolig önskining dock ;)

pussss <3

2010-08-22 @ 15:54:38
URL: http://idaunstoppable.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0