Tanken blev inte verklighet

Tanken var igår att Josse och jag skulle ha åkt in till stan. Vi insåg dock att affärerna inte var öppna så länge alltså skulle vi inte skulle hinna med det. Synd.... Jag såg fram emot att få åka in. Istället följde jag med min mor en snabbis.

Mor hittade där en kjol som hon tyckte var rolig eftersom den hette Monika precis som henne. Sedan insåg vi att det var en rätt snygg kjol och därefter så insåg vi att den dessutom var billig. Ett riktigt kap bara för att min mamma har det namnet hon har!





Det har ju tyvärr inte blivit så många inlägg från den gångna veckan. Jag tänkte skriva om något som hände en av dagarna när Josse och jag var på väg hem från tågstationen.

Vi satt på mopparna och skulle säga något kort till varandra innan det var dags att åka.

Så smäller det till högt. Vi blir båda helt tysta och kollar förvånat på varandra.

Sedan kollar vi åt sidan och ser hur ett av däcken på cyklarna i närheten sjunker ihop. Därefter skrattade vi bara. Vi blev så himla rädda och så var det bara ett däck som smällde av sig självt.

Någon som inte skrattade var en gammal man som satt borta vid busshållplatsen. Han hade bara hört smällen och sedan oss skratta så jag antar att han la ihop det till att vi "rastlösa tonåringar som körde runt på moppar" sabbat ett av däcken. Han kollade surt efter oss när vi åkte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0