Josses fel

Hade tänkt lägga ner bloggen men Josse sitter och tjatar på mig på msn så..... vad ska man göra? =-)

Max och Leo fyllde ju år i förra veckan. Nu i långhelgen så är mormor och morfar här och firar dem. Fast nu kollar de på TV så jag tog mig friheten att sätta mig framför datorn.

Tidigare idag var vi i Söderköping. Glass åt vi men inte på smultronstället.

En mycket förrvirrad kille i kassan till den lilla butiken. Det var en kund framför oss. En gammal dam som skulle köpa en tidning.

Hon var mycket bestämd på den punkten att hon ville ha en kasse till sin tidning. Tydligen så var dessa slut så killen fick rusa runt i affären för att hitta en. Sedan skulle han knappa in vad damen skulle få betala i kassaapparaten. "Hmm, hur blir det här nu?" mumlade han lite halvhögt. "Kan det vara så här kanske eller nej men jo det där blir nog bra." Mycket förtroendeingivande måste jag säga.

Sedan var det vår tur och pappa la fram sju glassar. Då blev det problem för han visst inte vad någon av glassarna kostade. Så då skulle han leta upp en plansch där priserna stod. Därefter skulle  han leta upp en miniräknare så han kunde räkna ut hur mycket vi skull betala.
   Till slut kom vi ut, satte oss vi kanalen och åt våra glassar.

Nu ska jag ändå försöka vara lite social och återvänder till min släkt som fortfarande sitter framför TV:n.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0