Blå Squash

På morgonen så åkte då mormor och morfar hem till Skåne med sin vovve Timmy.

                                                                                           












                                                                                                                Timmy

Moppetur
Senare på dagen rullade jag in på moppen till Ida. Jag åkte med mina enorma vintervantar. Väldigt snyggt!
   Vi tog en hel del roliga bilder på studsmattan och Ida har lovat mig att skicka över några av dem till mig! 


Gröna fingrar? Eller blå squash!
I fredags när vi åkte till Söderköping så gick vi in i en massa blomsteraffärer. Jag kan inte säga att jag tycker det är tråkigt med blommor men jag har allt annat än gröna fingrar. Alla växter som kommer i min ägo går en säker död till mötes.

Fast nu ska det bli ändring på det. Jag fick nämlingen syn på en bild med stora blå squash som var delade mitt i tu och inuti var de gula. Riktigt snyggt tyckte jag och tog mig en närmare titt. Blå squash alltså. Hmm...

Jo jag bestämde mig för att övertala mamma om att köpa dem. Så nu ska jag alltså försöka få dessa att växa. Först i kruka och sedan ut i trädgården och tyvärr bär de inte frukt förän i september/oktober..... Suck.....   Men det ska nog gå bra! = -) 

Så nu har jag fem svarta små plastkrukor som absolut inte får torka som just för tillfället står i hallen. Egentligen mår de bättre i växthuset men jag orkar inte gå ut och vattna där varje dag. Jag har problem att komma ihåg att vattna när växterna står på mitt rum så det här ska bli.......... intressant.......
                                             



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0