Söndag

Jag tänkte börja med en förklaring till den där knäppa matte-kluringen. Om ni fattar vad jag menar vet jag inte! :S
Från början så var ju vattnet 99% av vikten som var 2 kilo. Det betyder att "det andra" är 1% av vikten alltså
20 gram
eller 0.02 kilo. Därefter så var ju 98% av vikten vatten. Det betyder att 2 % av vikten är "det andra"
och det är ju fortfarande 0.02 kilo
. Så får man ta delat på två för att få en % och sedan gånger 100 för att få
hela vikten. Så svaret blir 1 kilo!

För er som ens orkade läsa svaret på kluringen så hoppas jag att ni förstod.

Söndag, söndag. Det är ju tur att söndagen finns så att man kan uppskatta lördagen efter som man ska ha ytterligare en ledig dag efter. Hmmm...

Jag måste komma på en bilduppgift. Vi har inte fått ha någon uppgift där vi bestämmer helt själva vad vi ska göra tidigare
 men nu har vår bildlärare bestämt sig att de som är klara får bestämma fritt. Först blev jag jätteglad men nu kan jag inte komma på bågot bra. Jag tänkte först göra en skiss av klassfotot men det är som upplagt för att misslyckas. Sen så funderade jag på att göra något i keramik men nu så kanske jag vill göra en akvarell? VIlka problem man kan ha!!!


En bild som jag vet att en tidigare elev har målat av.

Kommentarer
Postat av: sofia

fattar ännu mindre nu...? :P

2009-03-15 @ 18:15:54
URL: http://sofiasssss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0