Dyr födelsedag

Sökte på min födelsedag på wikipedia och google och fann att en av de största konststölderna någonsin i både Sverige och faktiskt världen (!!!) skedde i Stockholm samma dag som jag föddes. Tjuvarna hissade ner sig genom taket och stal konst gjord av bland annat av Pablo Picasso och Georges Braque. Allt som allt så var föremålen värda ungefär 500 miljoner.

Mamma har fått för sig att hon vill ha någon text på väggen över våra glasdörrar på baksidan av huset. Det tycket inte jag att vi ska ha men
det blir sällan som jag vill. Vi ska försöka komma på nått "poetiskt" som
vår familj står för. Jag tyckte att vi skulle ta de bokstäverna i våra namn
som finns som rommerska siffror och göra ett tal av det men det tyckte
inte mamma. ;-P Jag förstår henne egentligen men...

Min familjs romerska siffra:
MMMLXI  (3061)

Skulle behöva få in ett L till men vet inte om det går...



                                                                                                                                       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0