Svalor vid fönstret

Några svalor har byggt bo precis under taket vid mitt fönster. De syns jättebra och när jag har ett av fönstren öppna ser det ut som de ska flyga in i rummet så nära som de är.

Pappa målar huset och hade ett väldigt bry hur skulle undvika svalornas bo men det löste sig eftersom det visade sig att skyliften han hyrt inte nådde dit upp. Svalorna var räddade men den delen av huset är fortfarande omålat!

Jag drog med mig Ida till gästis. Det var trevligt även om det inte var riktigt lika bra som tidigare gånger... Bra väder hade vi också men Ida och jag hade problem med hur vi skulle sitta. Vi satt på en filt på marken som mamma för övrigt envisades med att lägga längst fram på en gräsfläck som hon hittade! Vi insåg att det var rätt svårt att hitta ett bekvämt sätt att sitta på i en timme!        ;-)

Tack Ida för att du följde med! Jag tyckte det var mysigt!


Kommentarer
Postat av: Mican.

sv: nu är ditt namn ändrat^^

2009-06-25 @ 12:07:36
URL: http://micann.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0