Sommarlov

Skönt med lov även om jag inte insett att jag har det än. Jag tror fortfarande någonstans att det bara är helg. Snart ska man tillbaka till skolan och slita på som vanligt. 

Vädret hjälper ju inte direkt till! Det är inget vidare sommarväder... Suck.....

Fast det var rätt skönt att det inte var bra väder igår när jag tillbringade hela dagen i bilen. Upp till Stockholm och tillbaka. Vi köpte varsin saxofon till Max och Leo där.
   Egentligen hade vi tänk göra något mer men det var allt annat än varmt och härligt när man kom utanför bilen. Vi åkte en tur till kungens kurva och tog en snabbtur genom lite affärer där innan vi återvände till Östergötland.

På vägen hem fick jag åter ett sms av någon främmande person. Det finns en tjej med samma namn som mig i Stockholm.
   Hon verkar ha ganska stor vänskapskrets och när vännerna söker hennes nummer på nätet så dyker ju mitt nummer upp. Så jag fick en puss och en förfrågan om ifall jag ville gå på Cafe´ av någon jag aldrig träffat. Via sms förstås men ändå! :-O



Idag har hela dagen gått till att måla om vår trappa. Stön.... Finns det något tråkigare?

Alla vrår och så ska man försöka nå överallt och sedan inser man att grundfärgen fortfarande lyser igenom så vi kommer behöva göra om det....! 
   Vi hade en ny färg som skulle vara miljövänlig. Jättebra att den var miljövänlig men är det inte rätt viktig att den är målarvänlig också? 



När vi målar trappan så kan man ju naturligtvis inte gå i den. Det innebär att antingen får jag sitta inspärrad uppe på övervåningen och sova i min vanliga säng eller också får jag sova på nedervåningen på golvet på min madrass.

Tro det eller ej men jag valde faktiskt att ha tillgång till mat och att kunna lämna huset så nu bor jag på nedervåningen. Jag sover inget bra eftersom det bli ljust på morgonen så trorts att jag har lov så har jag inte sovit ut än. Visst är jag possitiv hela tiden? ;-)

Förövrigt så är jag helt uppslukad i Twilightserien fortfarande. Visst den är overklig men så bra! Är inne på tredje boken och eftersom bibloteket lånat ut den som var på svenska så läser jag nu den tredje boken på engelska. Förstår inte allt och ska läsa om den på svenska sen har jag tänkt men den är bra ändå!



Sommarlovet till ära: http://www.youtube.com/watch?v=XbNEOJMGFAo&feature=fvst

Well we got no choice
All the girls and boys
Makin all that noise
'Cause they found new toys
Well we can't salute ya
Can't find a flag
If that don't suit ya
That's a drag

School's out for summer
School's out forever
School's been blown to pieces

No more pencils
No more books
No more teacher's dirty looks

Well we got no class
And we got no principles
And we got no innocence
We can't even think of a word that rhymes

School's out for summer
School's out forever
School's been blown to pieces

No more pencils
No more books
No more teacher's dirty looks

Out for summer
Out till fall
We might not go back at all

School's out forever
School's out for summer
School's out with fever
School's out completely


Kommentarer
Postat av: Mican.

ja läser också tredje boken nu :P älskar dom ^^

2009-06-14 @ 00:59:04
URL: http://micann.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0