Midsommar 2009

Det blev trots allt snack om dåligt väder en riktigt rolig dag kväll och natt.

Dagen tillbringade vi hemma vid poolen i solen. Sedan var det ett par timmar regndå passade på att göra oss i ordning inför kvällen.

Sedan åkte och gick vi bort till Halldan/Hemmingsons. Jag tog moppen, brorsorna sina cyklar och mamma och pappa gick. 
Vi hälsades välkomna av hundarna. Runt hörnet på huset på altanen satt redan familjen och delar av deras släkt. 


Lite senare dansade vi runt den majstång som satts upp tidigare. Fin var den och Josses 3-åriga kusin sa att den var precis i hennes storlek!




Efter ett tag drog Josse och jag igång 5-kampen som vi förberett. Lagen delades upp så att vi körde tjejer mot killar. Tjejerna vann så klart!




Senare blev det en tipsprommenad. Även den hade Josephine och jag ordnat med. Riktigt svåra frågor var det men vissa hade imponerande många rätt.

God mat fick vi! Grillad kyckling, potatissallad, sallad och diverse tillbehör. Någon nämde att tydligen var det 98%( om jag minns rätt det kan ha varit en annan siffra) av Sveriges befolkning som åt först sill till lunch och grillat på kvällen. Vi var inget undantag.




Vid ett på natten fick vi för oss att vi ville spela kubb. Jag stegade ut en plan på Halldan/Hemmingssons ridbana. Alla sa 10 meter så jag tog 10 steg. Den blev alldeles för lång och jag sa det men ingen orkade ändra den även om alla höll med.
Det blev en lång match då vi körde på "gotländskt vis". Kubbarna åker då aldrig ut ur spelet utan ett lag måste ha alla tio på sin planhalva innan man kan skjuta ner kungen. Tjejerna vann efter 2 timmars strid även denna tävling! :-D


Roligt hade vi alla och jag måste få tacka så hemskt mycket för den trevliga kvällen/natten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0