Kväll hos Lina

Tack alla som var där för en jätterolig kväll hos Lina!

Var tyvärr tvungen att åka hem först. Jag har en mor som ville att jag inte skulle åka allt för sent. Fast innan dess hade vi riktigt kul!

Jag kom försent dit vilket innebor att Ida och Lotta också blev försenade. Det var tänkt att jag skulle vara någon halvtimme tidigare hos Ida men sedan glömde jag helt tiden! När jag kom ut till moppen så hade jag problem med att något hänt med backspegeln. Händig som man är(eller inte) fixade jag till den men kunde inte skruva åt den helt med bara händerna. Sedan när jag skulle backa ut moppen så hade brorsan slängt sin cykel precis där så jag kom inte bakåt.

TIll slut mötte jag i alla fall Ida och Lotta och de gick medan jag åkte moppe jämte. Väl framme märktes det att tjejerna var riktigt peppade på att spela kubb.

Vi delade upp oss i lag. Frida, Lina och Sofia mot Lotta, Mican, Ida och mig. Fridas lag tog hem första matchen rätt så snabbt och Mican pch jag var snabba på att kräva revansch.

Nu blev det en utdragen match. Vi körde med ursprungsreglerna där kubbarna inte åker ut samtidigt som vi körde med extreregeln att man fick stapla kubbarna på varandra i torn. När vi hade kört riktigt länge och båda lagen till slut åter hade fem kubbar var så bestämde vi oss för att kubbarna skulle åka ut så vi kunde avgöra matchen någon gång.

MItt lag  Hade ner alla utom två och jag var kvar. Måste bara få skryta, för med en pinne lyckades jag ha ner de två som var kvar. En främre pinne OCH den sista baspinnen. Snacka om att jag blev glad! Jag som spelat rätt så dåligt hela kvällen!

Sedan när det blev vår tur så kastade alla i mitt lag sina pinnar smatidigt och Idas hade ner kungen så vi vann!

Med andra ord så blev det rättvist 1-1.

När ni nu fått senaste kubb-nytt tänkte jag inte skriva så mycket mer. Jag vill ha bilder från kvällen, Lotta! Vår egen mästerfotograf.
Resten av kvällen tillbringades på Linas altan med prat och godis!

Kommentarer
Postat av: Mican.

Det var väldigt trevligt, måste göras om snart !

2009-06-24 @ 19:06:51
URL: http://micann.blogg.se/
Postat av: Lotta

Måste absolut göras om och jag kan ta med bilder imorgon kanske om jag kommer ihåg... Ses imorgon gumman <3<3

2009-06-28 @ 21:29:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0