Hedwig är död

Skulle iväg och släppa ut hönsen. Öppnade luckan på utsidan och öppnade sedan dörren till hönshuset för att fylla på med foder. Alla höner kollade nyfiket på mig och den stolliga numera folkilskna tuppen var redan ute i hönsgården. Så fick jag syn på något inne i ena hörnet av huset.

Där låg en höna som inte såg ut att må bra. Jag sprang efter skor. Var nämligen barfota just för tillfället och gick sedan in i hönshuset. Hönan reagerade inte när jag rörde vid henne och jag lyfte upp henne. Huvudet slokade som en vissen blomma så jag fick stötta det med ena handen för att det inte skulle se allt för hemskt ut.

Nu ligger hon utanför hönsgården och väntar på att någon ska gräva ner hennes kropp. Jag har gett henne namnet Hedwig. Vi har inte gett någon utav hönerna namn tidigare för vi kan inte skilja på dem.

Kommentarer
Postat av: IdaB

:'( <3

2009-06-28 @ 12:37:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0