Friluftsdag och Mjölby

Det blev till att spela fotboll hela dagen. Varje klass var ett lag, tjejer mot tjejer, killar mot killar.

Är ingen vidare talang så fort en sport har med bollar att göra men det var rätt kul än då. Dock jättekallt att vänta mellan matcherna!
   Därefter var det femkamp. Där tävlade klasserna mot varandra. Det blev säckhoppning, stafett där två personer skulle ha en ballong mellan sig, frisbee-kastning där man skulle träffa en rockring, en där man skulle skicka vidare kort med munnen och dragkamp.

Vår klass var inte jättepepp på dragkampen. De gånger de som deltog från min klass inte var säkra på att de skulle vinna så släppte de bara repet. Det andra laget vann men dessutom for ju hela laget baklänges. Det var väldigt roligt att kolla på!^^

Sedan tog jag tåget in till Mjölby. Satt ensam på Valentino och åt en vegetarisk pizza. Hade hört att de skulle va jättegoda. Jag tyckte kanske inte att den var jättemärkvärdig men ändå väldigt god! Värd att testa. Åt upp hela själv... Ångrar alltid efteråt när jag äter upp hela pizzor. Inte för att jag har ätit mycket men för att jag blir spyfärdigt mätt.

Sedan fördrev jag tiden i gallerian innan jag stack till musikskolan. Där var det så kallad stråkafton. Mycket nervöst! Jag deltog i srtåkkvartett där jg spelade fiol, cellokvartett där jag naturligtvis spelade cello, spelade Schön Rosmarin solo och spelade med kammarorkestern.

Riktigt läskigt var det och det blev lite darrigt på sina ställen i solot. Fast efteråt var jag väldigt lättad och glad.
Nu är jag helt slutkörd! Det blir nog ingen sen kväll!^^



Elfiol

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0