Bärbar dator och Josse

Så har äntligen min bärbara dator kommit! Ska skaffa antivirus till den så jag kan komma ut på nätet. Sedan blir det nog bloggande från den datorn istället!

Var med Josse igår. Vi började med att planera en 7-kamp till midsommar. Våra familjer ska fira den ihop. Vill inte säga så mycket om kamperna om någon som de ska hållas hemlig för skulle läsa!

Vi lagade nudlar också. Jag fattar inte hur vi kunde misslyckas så totalt. Det fanns påsar med olja som man kunde ha på nudlarna och det tänkte inte vi på. Vi tog därför bara ut den lilla påsen med kryddor och hällde i nudlarna i det kokande vattnet.
Plötsligt simmade det runt vackra små oljepåsar i vår mat. Hmmm....

Sedan tog vi cykeln bort till mig. Där spelade vi Couronne
med lite egenpåhittade regler. Jag var jätteskicklig! Inte....
För er som inte vet så är Couronne ett brädspel       
med träringar. Man får varsin gul ring och två stavar. Sedan
ska man skjuta sin gula ring så att den puttar
ner motståndarnas ringar i hål som finns i hörnen på spelet.
Inte jättebra förklarat men jag vet inte hur jag ska förklara
det annars!                              
 


Josse lyckades med allt möjligt som jag kan säga var jätteroligt att se henne   göra. I början var vi inte så duktiga någon av oss men sedan lyckades hon dra  ifrån mig och vann till slut. Hon skjöt jättekonstiga slag utan att tänka så mycket    (tror jag inte i alla fall) och lyckades ändå få ner en massa av mina grönabrickor. Hon lyckades dessutom skjuta upp sin gula bricka ovanpå de andra brickorna utan att de rörde på sig! En bricka reste sig på högkant och rullade i en vid halvcirkel ner i ett av hålen. Jag fattade ingenting!                             


















Josses gula platta ligger ovanpå den jag vill skjuta

Sist skulle vi göra en milkshake. Fast jag tror att glassen var lite väl kall för trots att vi hade i både mjölk och bär så var den fortfarande "fast". Visst jag hade i mycket mer glass än vad men skulle men glass är gott eller hur? Därför slutade det som en bärglass med lite mjölk som inte märktes av. Jag vet inte vart den tog vägen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0