Vi hade i alla fall inte tur med vädret

Den här natten har tillbringats i en liten stuga ute på Läckö kan jag berätta för er som vet var det ligger. För er som inte vet så kan jag säga att det ligger vid södra Vänern. För er som inte vet vad Värnern är säger jag att jag var i alla fall inte hemma längre. 

Sedan igår kväll har det regnat oavbrutet. Inget ösregn men absolut inget duggregn heller. Jag var lagom glad när jag skulle upp vid sju i morse  för att rasta den irriterande glada hunden.

Till middag igår ville vi ha rökt sik. Mannen som vi hyrde stugan av sa att han kunde fixa fram sik till oss av en vän. Under tiden som han åkte för att hämta den så lånade jag, mina bröder och pappa den roddbåt som hörde till stugan och gav oss ut för att fiska.

Efter en stund ringde mamma. Hon sa något i telefonen till pappa och jag sa "Nu ringer mamma och säger att han inte kunde fixa fram någon fisk ikväll" Tyvärr så stämde det precis! Som tur var hann vi skaffa fram ny fisk innan affärerna stängde.

Nyss var vi på Läckö slott. Bilder kommer senare för vi har tyvärr inte med oss kamerasladden.
Det såg inte så stort ut på utsidan men när man väl kom in så tog det aldrig slut.

Så. Nu har vi haft den här resan för mammas skull eftersom hon fyller år. Om några dagar blir det Stockholm. Någon som har lite pengar som de tycker är jobbiga eller som ligger i vägen? Jag kan offra mig att ta hand om dem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0