Stockholm sommaren 2009

Nu har jag och min familj tillbringat två dagar i huvudstaden. Vi fick låna en lägenhet i centrum av några kompisar som är bortresta.

Igår gick vi lite på stan. En av gatorna var en riktig turistgata. Pappa sa det att han "Här finns inga Stockholmare" och han hade nog rätt. Det var turister överallt och det var inte många svenskar som stod bakom diskarna heller. Även om det stod Sverige på sakerna de sålde. Riktigt höga priser var det dessutom. 60 kronor för en glass!

Sedan tog vi båten bort till skansen. Eftersom det var tisdag så var det massor med folk men vi var faktiskt inte där för allsången. Istället gick vi runt där och kollade in lite djur. Mest apor.

Jag gillar egentligen inte det där med instängda djur men de verkade ju inte lida så jag måste erkänna att jag uppskattade det. Lemurerna var riktigt häftiga för dem fick man gå in till.

Vi var inne hos reptilerna också men de verkade ha det rätt tråkigt och låg helt stilla så vi gick förbi där rätt snabbt.

Lillebrorsan vann högsta vinnst i chokladhjulet. 5 kronor för 2 kilo toblerone. Det kan man leva med!





Idag har vi varit på sightseeing med båt och åkt till olika museer. Mamma ville till de två som jag var på med skolan när vi besökte Stockholm. Fast vi kollade inte samma saker så det gick!

På båten hörde vi dessutom en mamma säga "Max och Leo, kolla hit" Alla i min familj kollade förvånat på kvinnan. Då visade det sig att hennes små söner hette Max och Leo precis som mina småbrorsor!


Mamma och Pappa när vi flytt bort från gatan med allt folk





Man kom nära lemurerna som sagt. Häftigt! Fast man fick inte röra dem. De kunde tydligen bitas rätt bra.




Familjen framför utsickt över Stockholm. Pappan bakom kameran och Leo med sin vinst!



I väntan på båten. Byggnaden i bakgrunden är den plats där man varje år har nobelmiddag. Imorgon kanske vi ska besöka den.


De tre kronorna



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0