Krasch

Allt bara flyter på. Jag kommer på saker som jag vill skriva på bloggen hela tiden men så fort jag sätter mig vid datorn är alla ideer borta. Man skulle ha någon slags uppdatering via hjärnan. "Oj, det där lät bra!" (Jag lyfter fingret och sätter det emot tinningen) I mitt huvud tänker jag: De senaste tre meningarna jag tänkte ska genast gå till minnesanteckningar på bloggen. Bip bip bip, klart!
Dataröst: Dina anteckningar är nu sparade på bloggadress mysssss.blogg.se

Igår tänkte jag faktiskt skriva ett inlägg. Jag satt vid datorn allt var klart.

Så smäller det till. Inte en snabb smäll utan många som kommer efter varandra.
Jag hör hur glas krossas. Inte många glas samtidigt utan jag hör hur de faller med en halvsekunds mellanrum. Dunsarna fortsätter. Som att de inte vill ta slut men så plötsligt gör de det ändå.

Först så satt jag helt still. Det är så äckligt ljud och det lät som att det var så mycket som förstörts.

Sedan skyndade jag mig ner för trappan. Såg mamma stå under hyllan i köket med armarna rakt upp för att den inte skulle ramla ner. Alla våra kokböcker, vi har ett tjugotal, låg runt mamma och på hennes fötter. Alla keramikskålar som stått på hyllan och under den låg i spillror över köksbordet och golvet.

Man kan säga att jag kom av mig lite från bloggskrivandet!
Alla saker som var förstörda. Fast mamma klarade sig bra som tur var!

Kommentarer
Postat av: IdaB

Oj då! Vilken tur att det gick bra!

Vi ses imorgon ;)

2009-07-26 @ 20:31:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0