Ondska kräver ork

Snö, snö, snö.... Funderar på att gå ut med kameran och fota tomten som numera är ett vinterlandskap värdigt någon narnia-film. Det är som att man är ute och promenerar i ett väldigt kallt vykort. Till och med lilla Mjölby har blivit lite småmysigt har jag märkt den senaste veckan. Hur gick det till?

Nutidsorientering. Eller nutidskryss eller vad det nu heter. En mycket lömsk samhällskunskaps-lärare som var för lat för att fixa fika till jul sa att tjejerna och killarna skulle räkna ut sina medelvärden på nutidskryssen. De med högst skulle vinna och de med lägst skulle bjuda vinnarna på fika. Mycket smart för att komma från en lärare.

Tjejerna var duktiga och jag tycket att vi hade högt medelvärde. Problemet för vår del vara bara att medelvärdet hos killarna var något högre. Pluggisar...

Dessutom har vi våra misstankar om att vissa killar råkat tjuvkika lite... bara lite... på facit. Hmm... Fast visst. Vi hade förlorat. Ingen stor grej. Bara att gå hem och rota fram lite fika i skafferierna. Är man sexton pers så är det inga problem.

MEN... Killar är ju som regel inte så klipska. Här ska vi fixa fika åt dem och de börjar retas! Hur smart är man då? Trots sitt högre medelvärde på några små ett-kryss-två frågor så är tjejerna fortfarande bevisligen smartare. Sedan retades de lite till. Därefter lite till och lite till.

Detta kräver hämnd! Något vidare fika har vi ingen lust att ge dem. Dock kräver ondska ork. Vi får se om de som har tagit på sig att fixa fikat har orken att hitta på något lite ondskefullt med killarnas del av fikat. Jag hoppas men vet att jag själv inte hade orkat.

Det är faktiskt jul. Även jag säger de ord som nu mera är kliché. Det är faktiskt jul, då kan man glömma det som hänt och glädjas och ha trevligt tillsammans.

(Fast yttepytte-lite bus har aldrig skadat någon...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0