Linköping Universitet

Hade för avsikt att lägga in lite bilder från dagen då vi var på besök på Linköpings Universitet men det ville inte datorn ställa upp på så det får räcka med text. Här har i alla fall Lovisa lagt upp lite bilder: http://bedown.blogg.se/2011/october/linkopings-universitet.html#comment

Det var en trevlig dag, mycket därför att jag trivs så bra med klassen! Det hela blev vad man gjorde det till. TIll en början var vi väldigt oengagerade men när vi insåg att vi skulle ha rast i en timme började vi ta tag i att besöka de olika stationer som fanns utställda.

När vår klassföreståndare såg att vi stod lite vilsna mitt i allt och inte visste vart vi skulle börja så drog han tag i Lovisa och sa att han hade en station som var perfekt för henne! Jag tror han har börjat lära känna oss för på stationen hade de hade försökt efterlikna Angry Birds med små Angry Birds-gosedjur som man skulle skjuta iväg med en stor slangbella och träffa några frigolitbord med låtsasfrukt på. Enligt mig var det en station helt i Lovisas stil! Om inte annat så tror jag att hon tyckte det var kul!

Dessutom ställde Lovisa och jag upp i någon skum tävling där man skulle bygga ett träd av en ranglig byggsats med olika pinnar och blad. 30 sekunder hade man på sig och skulle få så många bitar som möjligt. Helt galet svårt var det och vi lyckades bara få 13 bitar trots att vi var två... Fast rekordet var 16 så det var väl okej!

Till sist lyckades vi även klämma in en frågetävling på en kvart genom att ha lite grupparbete, snacka om att vi gått från att inte bry oss alls till att vara mest aktiva på plats!

Dagen avslutades med squash för dem som kände för det. Linnéa och jag körde en timme. Det var märkligt avslappnande att stå där och slå bollen mot väggen allt vad man hade samtidigt som vi småsnackade. Får man igång spelet lite är det jobbigare kroppsarbete än vad man kan tro. Är helt trött i högerarmen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0