Ispulka

Jag och min bror skulle åka pulka idag. Jag skriver skulle eftersom det lilla som vi åkte knappt gills. När vi kom dit så var det säkert ett tjugotal småbarnsfamiljer som stod utplacerade med små picknickfiltar och termosar utmed kanterna på backen. Alla kollade på de få barn som susade förbi.

Det var nämligen inte så många som åkte. Backen var inte jättebrant men ganska lång och överallt var det många små gupp. Det var säkert inga problem innan regnet som kom i förrgår men nu var det total isbana. En isbana som lutade... Jag och brorsan kom längst upp och när jag såg hur några små ungar åkte ner för backen, hoppade i guppen och välte så kände jag att det här var inget för mig. Jag lyckades övertala min bror att gå till den "lilla" backen. Det vill säga den backen som inte lutade fullt så jättemycket som den andra men var minst lika lång.

Vi åkte samtidigt min bror och jag. Brorsan åkte av sitt tefat innan han kom speciellt långt medan jag fortsatte utan att kunna stanna. En förälder lyfte snabbt bort sitt barn när den såg att jag kom. Jag hade absolut ingen kontroll... och en jädra fart... och det i den lilla backen...

Så det blev bara ett åk och det var fullt tillräckligt! Nästa gång jag vill åka på en isbana så tänker jag åka till en som inte lutar och ta med mig skridskor istället!


Ludde kämpar sig fram i snön


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0