Störst, bäst och vackrast

Idag är det en stor dag.

En stor, stor dag.

Faktiskt en av de största som jag varit med om för den konstaterade nämligen att jag var just stor.

På längden.

Denna eftermiddag någon gång mellan klockan 16.00 och 17.00 konstaterades det att jag är längst i familjen. Jag har växt om pappa.

Den ni. Det är svårslaget! Snart kommer småbrorsorna och växer om mig så jag var bara tvungen att skryta lite nu. Medan jag fortfarande har kvar min förstaplacering.


Igår var hela familjen iväg till Stockholm. Vi var där i ungefär sex timmar och det gick snabbt kan jag säga! Jag skulle ju handla lite hade jag tänkt men det enda jag hittade på sex timmar var ett vykort. Värde: 10 SEK

Vad var det för vykort då? Jo var ett fotografi på en terrakottasoldat. Vi var nämligen på det östasiatiska museet och såg utställningen om terrakottaarmen från Kina som gjordes ett par århundraden före kristi födelse. Det var häftigt. Soldaterna som hade tagits dit var stora. Eller ja, långa. Cirka 1,90 höga. Längden hade överdrivits vid tillverkningen. Längden visade hur viktiga de var i armén. De som var lite längre var lite viktigare.


Vänta nu. Längst = viktigast
Bara på tal om längd.... Hur var det nu?

Vem var det egentligen som var längst i familjen?




Kommentarer
Postat av: Lotta

Jaa, My, men du kommer ändå ALLTID vara en av mina bästa kompisar, hur lång du än blir, glöm inte det ;) Puss på're <3<3

2010-11-05 @ 23:21:48
URL: http://charmingsister.blogspot.com
Postat av: Ida

Hihi jaa långa personer är väl alltid lite viktigare eller? Och du är hur viktig som helst för mig gummsan :D Jag älskar dig <3



Och idag fyller du 17 så idag är det en STOR dag också ;) <3

2010-11-08 @ 14:06:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0