Spanien 2010

 

Troligen hade jag mitt bästa sportlov någonsin förra veckan. Jag var nämligen med familjen i SPANIEN!


 
Blåsigt... Pappa tog en bild till och där har jag mitt hår I HELA ansiktet...


Vi hade toppen toppen toppen vecka! Det var första veckan på väldigt länge som det plötsligt inte regnade så mycket i Spanien. Vi hade yber-tur. Sedan kanske det inte var jättevarmt men så där lagom.

 

Första dagen så tänkte vi gå ner till "centrum". Vi såg en mysig väg bland några stora cherimoya-träd.  (Cherimoya, en frukt) Vi skulle gå en mycket trevligare väg än om vi hade tagit den asfalterade vägen. Sedan insåg vi att vi inte kunde gå förbi träden och fortsätta ut på en vanlig väg. Cherimoya-träden fortsatte och fortsatte och fortsatte. Vi hade kommit in i en enorm cherimoya-odling som låg mitt i staden.
Så såg vi plötsligt ett slut på vägen. Vi såg bilar. Vi såg husen som låg vid centrum dit vi skulle! Vi hade inte gått på den gyttjiga vägen i onödan.



 

Men så kommer vi fram och möts av det som man kan se på bilden ovan. Bilden är tagen från de byggnader som vi trodde att vi skulle vara framme vid inom ett par meter. Det som inte syntes var att det var en enorm bäck eller liten å av allt vatten forsade förbi efter allt regnande i Spanien. Det var bara att vända om, gå genom hela odlingen, gå RUNT odlingen för att komma till vårt mål som vi stod och tittade på tio meter ifrån oss.


Vi bodde i en lägenhet.


Utsikt från takterassen




Max genom "titthålet" i dörren


Vi besökte de enorma grottorna i Nerja. Grottorna upptäcktes 1959 av några barn i tolvårsåldern som jagade fladdermöss.
 


 
Överallt var det stora berg. Hus stod överallt. Små smala, branta grusvägar ledde upp till små hus uppe på bergstoppar och ner till små hus i dalgångar.



I Almuñecar där vi bodde upptäckte vi ett hus som hade byggts som en båt.



Utsikt över Almuñecar


Utsikt över stranden vid Almuñecar



Vi hade ett par basketskor med oss och sedan hittade vi några snygga som jag var tvungen att köpa.... det blir några par.



^

Mandelträd i bakgrunden


Vi var i en park med ett par hundra olika bonsaiträd, många var över hundra år gamla



Resturang La China, med härlig personal, här iförd Max hatt



Notera APELSINTRÄDEN med APELSINER i bakgrunden





Mjölken i Spanien som var jättegod! :) (Mjölk i Spanien = Leche)


Ett väldigt litet inlägg om allt vi gjorde i Spanien men ett långt blogginlägg tror jag...


Kommentarer
Postat av: IdaB

Låter som om ni hade jätte trevligt! Jag önskar att jag hade kunnat vara där! :D älskar dig gumman <3<3

2010-03-06 @ 15:28:42
Postat av: My

Det hade vi, önskar att du varit där med! :D älskar dig oxå <<<3

2010-03-06 @ 22:00:37
Postat av: Lotta

Låter härligt... Bättre än det snökaos vi hade här hemma i Sverige ;) Men vi måste ses snart! Pussar på´re <3<3

2010-03-13 @ 11:35:33
URL: http://charmingsister.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0