Loppisar

Jag sitter just nu i Skåne, hemma oss min mormor och morfar vid min lilla dator. Jag, mor och småbrorsorna har varit här nu ett par dagar. Det har inte varit något vidare väder, tyvärr men imorgon skulle det bli bättre. Då blir det förhoppningsvis en heldag vid stranden.

Vi har varit på ett antal loppisar de senaste dagarna. Varför har de inte sådana hemma? Det är hur kul som helst att gå och leta efter små fynd. Som igår så var vi på en loppis där man fick ge bud på hur mycket man ville betala för sakerna. Den som hade gett högst bud vid klockan ett fick köpa det. Det mesta blev väldigt billigt. Efter klockan ett så var det bara att lägga ett bud och sedan betala direkt om det godkändes, vilket det oftast gjorde. Mamma plockade en hel bunt med LPs och sedan bjöd hon en tjuga. Inga problem. De ville ju bli av med grejerna. ALLT skulle bort på två timmar.

Det var mycket folk...


Nu ska jag sätta mig någonstans och läsa en bok, jag har en lillebror som vill komma åt datorn så jag får väl vara snäll och flytta på mig.


Kommentarer
Postat av: Lottisen

Det är så mysigt med loppis, men det finns ju knappt några här nere i mantorp :S Men uppe i Värmland finns det loppisar lite överallt. Förra sommaren till exempel åkte jag min syster och min kusin runt och leta loppisar, det var jättekul och jag hitta massor av fina saker... :)

2010-07-27 @ 12:54:22
URL: http://charmingsister.blogspot.com
Postat av: My

Här så finns det också loppisar överallt! Vart man än åker så passerar man nästan alltid en skylt där det står loppis och man kan göra fantastiska fynd! Det är jätteroligt :D

2010-07-28 @ 00:21:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0