Lek inte med maten, det kan sabba provet

Nationellt matteprov idag. Vi hade sista delen. Det var sista timmen och jag var så där lagom pigg (inte) på att ha prov.

Jag plockade fram resten av chokladbitarna som blivit över från förra delen av matteprovet. De låg i en plastburk. En alldeles för stor burk. Jag hade roat mig med att ställa den på högkant så allt godis låg i ena sidan av burken och tog ingen plats alls nästa. Speciellt eftersom att jag hade ätit upp hälften på förra provet.

Folk dök upp i små grupper. Till slut var aulan full. Jag satt rätt så långt bak. Det trivs jag bäst med. Man har koll på alla andra istället för tvärt om.

Jag kollade pennan. Oj, stiften slut. Tur att jag tog med mig extra. Samtidigt som jag bände upp locket till "fodralet" med stift så började läraren prata. Jag lyssnade samtidigt som jag la ifrån mig locket, lyfte pennan, koncentrerade mig på att sätta i stiftet utan att bryta av det. Sedan la jag ifrån mig pennan och tog en choklad bit som jag snabbt stoppade i munnen under tiden som jag tittade upp för att koncentrera mig på läraren som stod längst fram och fortfarande pratade.

Fast det hann jag bara göra i en halv sekund för jag märkte att chokladen smakade väldigt konstigt, rättare sagt, den smakade inget alls och var hård. Snabbt plockade jag ut den igen.

Då såg jag att det var den dumma korken till stiften! Jag hade helt tankespritt lagt den i chokladburken och alla andra chokladbitar låg i andra ändan av burken så jag hade bara fått upp korken och stoppat den i munnen utan att titta efter. Jag såg mig omkring. Hade någon sett mig?

Det var riktigt nära att jag började asgarva där och då för mig själv medan alla andra var nervösa och koncentrerade sig på läraren som pratade om provet. Det hade ju inte varit det minsta konstigt alls!

Som tur var kunde jag hålla tillbaka skrattet men satt och flinade för mig själv. Under ett nationellt prov i matte! Helt vrickat men jag tror inte att någon såg mig.

Jag missade ett par meningar av vad läraren sa men som tur var stod all information på framsidan av provet. Så jag slapp räcka upp handen, fråga vad han sagt och förklara att jag åt stiftlock så därför hade jag inte riktigt hört vad han sa.


Kommentarer
Postat av: Josse

Hehe... det hade varit kul om du hade sagt till Tomas :)



Ses imorrn!

Puss

2010-02-04 @ 16:52:02
Postat av: IdaB

Haha, du är alltis lika rolig älsklung <33 ;)

2010-02-05 @ 21:08:00
Postat av: IdaB

(vad bra jag är på att skriva!) ;) alltid Älskling

2010-02-05 @ 21:09:10
Postat av: My

Tomas hade nog blivit rätt...förvånad ^^ haha



Ja du Ida.... ibland går det snabbt! ;) haha, tack för komplimangen!!!

2010-02-07 @ 14:29:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0