Gamla kläder

Jag har gått i kyrkan. Idag. Kan ni tänka er det? My i kyrkan. Jo så var det.

Fast inte så länge. Jag spelade en liten repertoar med kvartetten. I torsdags repeterade vi vad som skulle spelas och då fick jag reda på att vi skulle ha "gammaldags kläder". Jaha, hur gammaldags? Jag har inga som är ser så där riktigt gamla ut.

Svaret blev att min musiklärare hade fixat kläder.

Medeltidskläder.

Kul hade vi när vi stod där tre tjejer i varsin gammaldags klänning och tittade i kulturskolans spegel. De var röda med guldiga och röda broderier och gick ända ner till fötterna på oss. Inte var det nog med det. Vi hade fått var sin guldig mantel också. I dem såg vi hur bredaxlade ut som helst. Som tur var använde vi inte dessa när vi väl spelade i kyrkan.

Jag har kvar både klänningen och manteln tills imorgon kväll så jag har all möjlighet att använda dessa i skolan imorgon.

Fast jag tror jag skippar det.






Kommentarer
Postat av: IdaB

schnygggt :D <3

2010-02-08 @ 08:10:29
Postat av: My

Haha, njaaa..... xD

2010-02-09 @ 15:44:29
Postat av: Josse

Den var ju snygg :)

2010-02-09 @ 16:45:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0