Hoho i stugan

Igårkväll så åkte jag och min familj ut på någon slags "uggleexpedition" som vi döpte det till. Vi klädde på oss massvis med kläder och man kan minst sagt säga att vi såg annorlunda ut. Jag hade: thights, strumpor, linne, två par raggsockar, två par jeans, ett par benvärmare som jag drog upp över knäna, två långärmade tröjjor, en tjock gammal millitär jacka, två mössor och pappas vinterkängor som passade perfekt på mina fötter med tanke på alla strumpor och raggsockar jag hade på fötterna!
   Fast det var rätt kallt ute så det var skönt med alla kläder sedan när vi kom ut. Vi åkte rätt långt bort och rätt långt in i en skog borta vid västra harg. När vi klev ut ur bilen så var det helt knäpptyst och jättefint med alla enorma granar fulla med snö. Vi var där ute i skogen i en timme. Pappa visslade sina uggleljud men ingen uggla svarade. Vi åt våra muffins och drack vår oboy och sedan bar det hem igen.
   Mysigt var det och fint trots att vi inte såg skymten av någon uggla. Kanske satt de och höll andan i ett träd i närheten och skrattade åt oss så fort vi åkte.... Man vet aldrig!


               Den skrattande ugglan i västra harg!
                  
              
                          

Kommentarer
Postat av: Mican

Ugglor e söta ^^

2009-02-21 @ 14:46:24
URL: http://micann.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0