Visst är det kul med vårsysslor.............

Efter ny-funnen skrivglädje kände jag att det var dags att skriva på bloggen igen!

Ida var sov över här inatt. Hon tipsade mig om charlieissocoollike. Om man söker på det på youtube så kan man bland annat få upp det här klippet: http://www.youtube.com/watch?v=pVo-S9ns2_A Jag har inte sett jättemånga klipp med Charlie men de som jag har sett har varit jätteroliga! Det är värt att ge dem en chans, tack Ida!

För övrigt så är det ju äntligen vår! I den här familjen innebär det att det är dags att gömma sig. Min mor har nämligen blommor som fritidssysselsättning Det betyder ett par hundra blommor som ska bäras in i förråd på vintern för att de inte ska frysa ihjäl. Sedan så ska alla krukor och blommor ut i huset eller växthuset igen till våren. Jag tycker att det är OFANTLIGT TRÅKIGT ATT BÄRA HALVDÖDA BLOMMOR. SÅ därför brukar jag försöka hålla mig undan.

Idag hjälpte jag till litegrann faktiskt. Efter viss övertalan.

Det är en konst det där med att lyfta blommor.

Till varje kruka måste man få med sig ett fat. Det går inte att ta hur många krukor som helst samtidigt trots att man skulle orka mer. De har så konstig form så risken är att man tappar dem om man tar för många. Dessutom så kan jag inte luta krukorna mot kroppen när jag lyfter dem. Små ondskefulla och ytterst farliga spindlar övervintrar i krukorna tillsammans med blommorna. Dessa kommer ibland ut-krypandes och tar sats med alla sina åtta ben. Ibland för att springa på mig och alltid för att se allmänt farliga ut. Då gäller det att man håller krukorna på armlängds avstånd! Som sagt, det hela är en konst som endast erfarna kämpar klarar av.

Ida om du läser det här så ska du veta att när du åkte så lämnade du mig till ett öde med krukor fulla av spindlar. (I HELA 20 minuter)  Ha inget dåligt samvete alls!

Ni andra: Ha en bra dag!


Kommentarer
Postat av: IdaB

NEEEEEEEEEEJ STACKARE! SPINDLAR!?!?

Det är klart att Charlieissocoollike är bäst! :D

Måste ses snart igen <3<3<3

2010-04-20 @ 08:11:20
Postat av: My

Det MÅSTE VI!!!! :D:D:D <33333

2010-04-20 @ 17:12:52
Postat av: Lotta

Måste bara skryta lite, vem var det som tipsade Ida om charliissocoollike? Men det var ju lilla jag... Jag hade bara lust att skriva det :S Puss <3<3 Måste ses någon dag

2010-04-20 @ 20:26:51
Postat av: My

haha, okey Lotta! TACK SÅ JÄTTEMYCKET till dig med i sådana fall! ;) Han är toppen!

Det måste vi! pussss<33

2010-04-24 @ 16:27:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0