Okej, det är lugnt

Den här dagen började inte bra. Varför gjorde den inte det? Jo därför att det var kallt ute i morse Toppen, tänker ni. YTTERLIGARE en människa som inte har något bättre för sig än att klaga på vädret...

Jag tycker inte att det är jätteroligt att det är kallt ute men det är inte pågrund av att jag fryser som jag klagar. I morse så satte jag på mig en jacka men så tyckte jag att den var för kall så i sista sekund bytte jag jacka till en varmare.

Josse och jag fick skjuts av min mor till stationen och satte oss i kylan för att vänta på tåget. När tåget kom så kände jag i jackan efter mitt tågkort.

"%&%#//"!!!!!! Tågkort, pengar och skåpnyckel låg kvar i den andra jackan som jag hade haft på mig först. Nåja. Jag har inte glömt tågkortet förut. Bara jag förklarade för tågvärden så skulle det vara lugnt. Så jag gick direkt till tågvärden.

En man sitter i ett av sätena bredvid tågvärden och sträcker sina ben så jag kommer inte fram riktigt. Istället blir jag stående i dörren med handen på knappen för att den elektriska dörren inte ska gå igen på mig och förklarar för tågvärden två meter bort.

-Jaha, då får du betala! blev svaret. Du kanske skulle ha tänkt på det istället för att sminka dig i två timmar i morse!

Där står jag helt osminkad, jävligt kränk och väldigt förvånad. Visst det är klantigt, han var inte seriös utan gjorde narr av mig men hur många går till tågvärden och engagerar sig i att försöka göra rätt för sig.

-Jag har inte ens sminkat mig idag!
-Åjo! Jag har haft två tonårsdöttrar så jag vet nog!

När han säger att jag måste betala så blir jag lite stressad eftersom jag har pengarna hemma i jackan tillsammans med tågkortet.

-Är du seriös? frågar jag och trycker in knappen till dörren igen för att den inte ska smälla igen på mig.

-Ja, kommer det någon och kontrollerar så åker du på att betala 800 spänn och då lär det inte bli några kläder från dina föräldrar den här månaden!

Jag håller mig ifrån att säga något taskigt tillbaka eftersom jag faktiskt inte har någon rätt att åka med tåget egentligen. Istället står jag bara och glor som ett fån och blir inte klok på om han faktiskt vill att jag ska betala.
Till slut tillägger han i alla fall att jag kan gå och sätta mig. Jag blev dragen över en kam och lagd i facket dryg person som tror att hon kan göra vad som helst bara för att jag är en tonåring. Det retade mig EXTREMT. Det har nog Josse förstått för hon hade jätteroligt åt att jag blev så förbannad. :)


Sedan när jag skulle åka hem så gick jag till tågvärden igen och såg att det var en yngre tjej. Jag sa som det var och hon gav mig det svar som jag hade förväntat mig:

Okej, det är lugnt.


Kommentarer
Postat av: sofia

hahahah stackare <3

hade legat dubbelvikt av skratt! haha såå söt du är my<3

2010-04-22 @ 21:22:55
URL: http://sofiamariaroberttson.blogg.se/
Postat av: Josse

Den roligaste morgonen hittils :D Pussar

2010-04-23 @ 08:35:39
Postat av: My

Ja ni!!! xD tack för den... :(

;)<3

2010-04-23 @ 18:50:22
Postat av: Mican

Hur såg tågvärden ut? för de är en som är jätte taskig...



Du kanske borde säga till någon på östgötatrafiken att tågvärden var så ohövlig.. för de ska de absolut inte vara!

2010-04-23 @ 19:11:02
URL: http://micann.blogg.se/
Postat av: IdaB

På fredag ska jag berätta vad som hände mig halv två på kvällen i lördags! Förstår dig <3

LYLAS <3<3<3

2010-04-28 @ 13:58:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0