Vi försökte i alla fall...

Igår åkte Bea och jag in till simhallen i Mjölby. Tanken var att vi skulle börja komma iväg och röra på oss under lovet. Vara så där duktiga som alla tjatar om att man ska vara.

Efter att ha mosat in alla våra saker i ett skåp eftersom det bara var Bea som hade fått med sig hänglås så gick vi ut till badet.

Där är det i vanliga fall en flytande "lina" som jag inte just nu kan komma vad de heter. Den brukar avgränsa den delen av bassängen där man får bada fritt från den delen där man motionssimmar. Fast nu var det ju lov så man hade öppet i hela bassängen och det var fritt fram för alla barn att bada överallt. Dessutom hade man satt upp en bana av flytande madrasser tvärt över bassängen.

Vi prövade att simma lite försiktigt men det var hopplöst. Efter fem minuter ropade dessutom badvakten ut i högtalarna att de startade en skattjakt. Plötsligt var det ännu mer barn som lekte och letade i vattnet.

Med andra ord gav Bea och jag till en början upp. Istället flöt vi runt lite på en madrass, pratade, hade det trevligt. Som tur var spärrade de ändå av en del efter ungefär en timme så att vi kunde få simma lite i alla fall.

Därefter köpte vi varsin macka och lite choklad och efter det gick vi till Beas mammas jobb och fikade. En väldigt lyckad dag, helt klart!




Idag var jag med familjen i Norrköping. Jag har två Beatlesfans till småbrorsor i min familj. VI kom in i en affär som sålde skivor, plancher och lite roliga broscher mm. Mina småbrorsor blev helt lyckliga för det fanns mängder utav Beatles-saker. Det blev många varv i den lilla affären och många frågor till mannen i kassan. Med oss hem fick vi något så knäppt som ett monopol med Beatles-tema.



Ett fotografi från när vi var i fjärilshuset i Stockholm i somras


Kommentarer
Postat av: ...

det spelet kan jag spela när jag kommer om sex dagar...

2009-10-31 @ 20:12:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0