Konsert i gästis

Konserten var faktiskt jätterolig. Jag var riktigt rädd att det skulle bli ett enda oväder av allt ihopa. VI som tränat släpat dit artister och allt. Åskan var faktiskt i bakgrunden när vi repeterade men den kom aldrig. Jag kollade upp på det tillfälliga taket vi hade över oss. Det var metallbjälkar som höll uppe duken. Kanske att vi skulle klara ett blixtnedslag... (Kanske en opptimistisk persons sista ord)

Som tur var så blev det faktiskt rätt bra väder! Jag uppskattar att det var ungefär tusen personer som var där och kollade på oss. Eller egentligen så var ju de flesta där för att lyssna på Peter. Han var lika glad som vanligt! Han väntade barn. Hans fru var höggravid och om barnet kommit idag, vilket det skulle ha kunnat gjort, så hade vi inte haft någon artist som uppträtt. Det hade ju varit lite jobbigt måste jag erkänna! Jag hade inte ställt upp på att sjunga och om jag hade gjort det så hade vi inte behövt något åskoväder för att skrämma iväg publiken!

Körledaren är en riktigt skämtsam person. Hon meddelade Peter att det var lungt. De hade en veterinär i kören som kunde hjälpa Peters fru om det skulle behövas...

Jag såg i alla fall Josse och Sofias mamma och syster och jag vet inte om det var någon mer som jag inte såg. Ni som var där ska veta att jag tyckte det var kul att ni var där!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0