Grattis mamma!

Inlägg skrivet den 9:e juli som inte blivit publicerat förän nu.

Mamma fyller år idag. Vi firade henne redan igår när jag kom hem från diggiloo vid tolv. Imorgon sticker vi iväg till Västegötland och en stuga över en natt. Det blev inte så länge. Stugan var bara ledig den ända natten men vi får se till att det är kul så länge det varar!

Naturligtvis har vi firat mamma idag också. Tårta skulle vi baka. En som mamma hade bestämt. Marängtårta. Jag läste receptet lite halvnoga och rörde ihop äggvitor och socker som skulle vispas poröst. Det är ju så det brukar stå. Fast det här var tydligen någon ny variant som inte skulle bli riktigt som vanlig maräng. Ägget skulle vispas för sig så jag förstörde allt. Fast jag tror det belv en rätt så bra tårta ändå till slut.^^


Leo har ett helt nytt rum nu. Barnrummet är borta. Snygga grå väggar, en fondtapet med enorma bubblor eller kulor och nya lampor har det blivit! Dessutom grå gardiner som mamma sytt med symaskinen. Vilket tog LÅNG tid. Fick byta nål ett par gånger och maskinen hängde sig och.. och.... Fem timmar tog det.... Jag tror inte ni vill läsa allt som hände så jag skriver det inte....^^




Tårtan, födelsedagsmamman och Leos rum med bubblorna som jag försökte förklara. NI får gissa vilken av bilderna som föreställer vilket själva!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0