Pepparkakshus på resa

Gick till tåget nu på eftermiddagen. Kom upp på perrongen och fick syn på en människa med ett enormt pepparkakshus.

"Vad är det där för knäppo som tänker åka tåg med ett pepparkakshus? Det kommer gå sönder! Garanterat!" tänkte jag för mig själv.

Det hann inte gå mer än några microsekunder innan jag insåg att personen hade vit vinterjacka.

" Det kan väl inte vara, eller är de det?"

Personen vrider sig lite och det ansikte som tidigare var gömt bakom bakverket blev synligt.

"Jo det är det! Frida!"

Det hela slutade med att jag hjälpte Frida hem med hennes enorma hus med en massa glasyr och marshmallows på.

Tro det eller ej men den höll hela vägen! Dock med lite färre marshmallows än från början men det berodde inte på mig. De hade ramlat av tidigare.

Frida skulle fixa det sista hemma och jag kommer kanske få se det helt färdigt imorgon. Hoppas det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0