Lucia

Blev först jättesur när jag insåg att det var lucia idag. Min efterlängtade sovmorgon då!!

Sedan visade det sig att sovmorgonen istället blev längre och då var det helt okej. Det var faktiskt ett ganska trevligt lucia-firande ändå till slut. Stjärngossarna hade nämligen ett par låtar där de glänste lite extra! De var jätteduktiga på att sjunga och hade samtidigt den där charmen som gjorde det hela jättebra.

Avsaknaden av Lovisa på morgonen var dock skumm.... Och hon hade dessutom inte hört av sig till någon. Det var något som inte stämde, något som vi hade missat. Hmmm...

Så när vi var tillbaka i skolan kom plötsligt en Lovisa gåendes i korridoren med ett stort flin. Först tänkte jag att hon flinade för att hon hade missat bussen, ett inte helt otänkbart scenario faktiskt, men insåg på en mikrosekund att leendet var lite för brett och alldeles för glatt!

Så utbrast hon: Jag har tagit körkort!

Hon stod där i skolkorridoren, helt lycklig hela hon och viftade med intyget och tog emot kramar. Vilken julklapp!



Julstjärnan som står inne på toaletten


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Haha aww tack igen gullunge! :D <3

Hihi jaa lite för glad var jag nog för att ha missat bussen ^^ men hörrö, det är fullständigt otänkbart att jag ens skulle vara nära att missa bussen.. (a)

2011-12-13 @ 19:00:57
URL: http://bedown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0