En vecka som jag har längtat efter

I tisdags morse gick jag upp tidigt. Det var en speciell dag. Jag slängde i mig frukost, satte på mig kläder och borstade sedan tänder och tandställning lite noggrannare än i vanliga fall.

Två timmar senare var tänderna ännu renare och tandställningen borta! Jag hade längtat sjukt mycket efter att få ta bort tandställningen och nu är det alltså gjort. Jag blir fortfarande förvånad när jag ser mig själv i spegeln och allt fult skrot är borta!

I onsdags eftermiddag åkte jag, Elin, Bea och Karro in till Linköping. Där fikade vi, gick på stan och åt kvällsmat. Visserligen var det jättetrevligt men egentligen så var det inte därför som vi hade åkt dit.

Innan åtta satt vi alla fyra i varsin stol i Cloetta Center. Vi hade bra platser. De var precis över en utav ingångarna till läktaren. Med andra ord hade vi inga framför oss samtidigt som vi satt lagom högt upp. I arenan stod en tillfällig scen där det redan stod trumset och mikrofoner framme. Hockeyrinkens sarg var övertäckt med skynken och där det är is i vanliga fall var det golv. Skyddsnätet som ser till att publiken inte ska få några puckar på sig var ordentligt upphissat i taket. 

Än så länge var det inte mycket folk. Vissa stod och satt tätt intill den tillfälliga scenen. Förmodligen hade de tillbringat ett antal timmar där även innan vi kom.
   Det dök upp människor i alla åldrar allt eftersom minuterna gick. Vi roade oss bäst vi kunde. Otåligt väntandes. Elin och jag tittade på människorna som kom in genom ingången under oss. En tjej var jättefärgglad med färgsprakande kläder och lila hår. När hon tittade upp såg vi att hon hade linser, vilket inte var speciellt svårt att se, hennes ögon lyste blodröda. 

Till slut var det näst intill fullsatt. Den öppna platsen framför scenen där de som köpt ståplatser fick stå fylldes snabbt på. När ljuset släcktes drogs allas uppmärksamhet till scenen men det var inte dom. Inte än. Istället var det först en tjej som sjöng. Hon var väldigt duktig men det var ju inte henne som vi väntade på. Efter fem låtar gick hon av scenen.

Då tändes ljuset igen. Vi började bli lite småotåliga. Hoppades att det skulle börja snart.

Så till slut släcktes ljuset igen efter någon halvtimme. Ett draperi föll ner på scenen och dolde inte längre bildskärmarna som var bakgrund. Där visades en vit människoliknande figur. Han kom gående framåt och ställde sig och diggade lätt till musiken som börjat spelas och samtidigt kom KENT upp på scen! Helt svartklädda men sångaren Jockes skor lyste röda ända bort till oss på läktaren.

Konserten var jättebra! Jag måste erkänna att jag varken lyssnar extremt mycket på KENT eller har gått på någon konsert av det här slaget förrut men jag kan absolut tänka mig att göra om det! Det var endast ett fåtal fraser som jag kunde sjunga med i. Jag önskar att det hade varit fler. Karro däremot kunde de flesta låtarna och sjöng för allt vad hon hade.
   Hela tiden ändrades bakgrunden och oftast var den väldigt häftig och ja Elin, det såg ut som ett X-boxmärke ett tag, jag håller med dig! Dessutom hade de bland annat bilder av ett foster och en film av ett ansikte på nära håll.

KENT är just nu Sveriges största rockband. Självklart kan ju publiken stå upp även på läktarna. Så tyckte vi i alla fall. När vi såg oss omkring kunde vi bara se ett tiotal personer som stod upp på hela läktaren. Vi testade att ställa oss upp. Kanske att folk skulle hänga på när de såg att andra vågade stå upp. Fast nej, vi blev tillsagda av de bakom att om vi ville stå upp så hade vi fått köpa ståplatser där nere. Typiskt men inte sämre musik för det!

Dagen därpå var det bara att släpa sig till skolan. Jag kan inte påstå att jag var pigg när jag gick upp vid sex men jag var ändå nöjd.

Kommentarer
Postat av: IdaB

SÅ HIMLA SKÖNT FÖR DIG ATT DEN ÄR BORTA! :))

Det lät som om du hade kul på Kent, vad bra :D <3

2010-03-12 @ 21:23:13
Postat av: My

Det är YBER-skönt!!! :D:D:D Jag är så glad, jag älskar att le numera ^^ haha <3

2010-03-12 @ 22:32:33
Postat av: Karolina

Ohja, ATT jag sjöng (läs: skrek)! :D Dock ej vackert.. (a)

Trots usel publik, så var det bland det bästa jag gjort i hela mitt liv! :D Bra att du med är nöjd!

Fast jag tror det får bli ståplats nästa gång, eller vad tror du? ;)

Tack för kvällen hördu! :) <3

2010-03-12 @ 23:45:23
URL: http://karolinahollen.devote.se
Postat av: Lotta

Men gud har du tagit bort tandställningen :O Härligt, då kan vi le tillsammans :D Stora, fina, vita leenden :) Puss <3<3<3

2010-03-13 @ 11:37:28
URL: http://charmingsister.blogspot.com
Postat av: My

Tack själv Karro!!! :) <33 Jag tror det blir ståplats som gäller, helt klart! ^^



Lotta, vi kan le de största och finaste leendena av alla! Jag är jätteglad!!! :D puss<3

2010-03-13 @ 18:43:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0