Inlägget som ingen trodde skulle komma

Lugnet har åter lagt sig över mitt liv. ÄNTLIGEN så behöver jag inte bry mig om ifall jag har med mig kalendern eller inte. Den är nämligen näst intill tom. Så när som på några peppande ord i stil med "Bara ett par dagar kvar" "Snart ett år avklarat på natur!"

I helgen var jag iväg på konsert med Green Day. Det var helt enkelt grymt. Jag tyckte väldigt mycket om dem när jag var yngre men hade inte lyssnat på dem på länge. Så fick jag reda på av några klasskompisar att de skulle ha konsert och jag hängde på direkt. Detta trots att jag bara kunde ett fåtal låtar och ännu färre låttexter.

Det var fruktansvärt varmt! Jag, Elin och Jojjo stod i kö en timme innan utsatt tid för insläpp och med andra ord två timmar innan förbanden skulle spela. Naturligtvis var allt försenat så vi stod ute i värmen längre än så... Folk ville fram och antagligen var detta som gav oss våra bra platser. Green Day fans tryckte nämligen på för att komma framåt. Med enda resultatet att vi tre kom längre fram utan att vi egentligen försökte. När vi väl blev insläppta så följde vi bara massan och innan vi hade hunnit säga "konsert" så var vi innanför gallren allra närmast scenen. Hur mycket vi än hade ansträngde oss och tryckte oss bort från scenen så skulle vi aldrig ha kunnat hamna längre bort än ett trettiotal meter! Gallret skyddade oss dessutom från att vi skulle bli ihjältryckta. Min far menar att vi hade ren "nybörjartur". Jag tror inte på sånt trams. Vi var helt enkelt naturbegåvningar på att få bra platser!

Stämningen när Green Day väl kom in fyra timmar senare var obeskrivbar! Helt fantastisk! När det var slut och vi började röra på oss så märkte jag att benen var helt stela efter att jag hade stått och sträckt på mig och hoppat i flera timmar.





Treorna tog studenten i fredags. Vi slutar först på fredag den här veckan. Jag kunde inte låta bli att titta tillbaka på bilder från avslutningen i nian. Då var det sol ute. Tittar man på hur vädret ska bli den här veckan så ser det inte lovande ut... Vi får väl se hur det blir. Treorna fick i alla fall ett fantastiskt väder förra veckan!








Kommentarer
Postat av: Ida B

Vad kul att ni hade så trevligt!!!



Hoppas att vi kan ses imorgon! <333

2010-06-15 @ 18:16:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0