Radhus är underskattat

Som lovat Ida, där har vi vår rubrik!

Denna dag har jag tillbringat med Ida. Jag tänkte tillägna vårt korthusbyggande ett blogginlägg!




Jo det såg riktigt lovande ut ett tag. vi hade precis börjat, än hade inte något tragiskt inträffat, jag kilade efter kameran, fotograferade det vi presterat hitintills. Notera att vi hade fem "bottenpelare". Vi trodde fortfarande att vi hade chans att bygga ett riktigt stort hus. En riktig skyskrapa. Så naiva...

Två sekunder senare.....



...såg det inte lika lovande ut. Vi noterade att det var svårt att bygga på höjden och undrade varför radhus är så underskattade?...

...ytterligare 10 sekunder senare...



...var katastrofen ett faktum...







Vi gör några få framsteg men vi inser samtidigt våra brister inom kort-höghus-byggar-branschen. Vår brister är att vi inte klarar av att bygga på höjden...




Vi konstaterar att även detta skulle kunna vara ett korthus. Störst är inte alltid bäst! (Ord som används av oss som inte klarar av att bygga det som är störst)




Noga uträkningar i byggandet




TRE VÅNINGAR!!! Även om det inte stod upp sedan när jag väl släppte så behöver ju inte någon mer än Ida och jag få reda på det. För vad som hände tre sekunder senare syns ju inte på den här bilden.



Gårdagens kväll spenderades hemma hos Lotta som firades! Tack för kvällen! :D


Kommentarer
Postat av: IdaB

Haha, så himla kul det var! :D <3 Försökte lite idag, gick sådär ;) Snygga bilder föresten :) Vi måste ses snart igen!!! Älskar dig puss <333

2010-01-24 @ 17:44:36
Postat av: My

Haha, ja det var det ^^ Vi hade ju konstiga kort tänkte jag på, lite plastiga, borde det inte bli svårare då? Hmmm....



Som sagt vi måste ses snart igen!!! :D <3<3 pusss

2010-01-25 @ 19:27:25
Postat av: Lotta

Tack för kvällen själv My, era korthus var fina... Måste ses snart iegn, hann ju knappt prata med dig ju... <3<3 Pussar

2010-01-26 @ 19:47:59
URL: http://charmingsister.blogspot.com/
Postat av: IdaB

Jag provade göra korthus hemma, gick väl sådär ;) Men det är faktiskt så(är jag ganska säker på) att det är svårare med blanka stela kort!! Aja, vi får hörs gumms <333

2010-01-27 @ 19:19:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0