En pulka eller inte en pulka? Det är frågan

Vaknade sent eller ja, det beror väl på vad man som person räknar som sent. Kanske bättre att bara skriva klockslaget? Halv tolv. Avgör själv om det är sent eller ej, det är upp till dig som läsare.

Det betydde att jag hade sovit i typ elva timmar. Nästan i alla fall. Kände mig så där lätt febrig. Är rätt förkyld för tillfället.

Mina småbrorsor var ute i snön med en kompis. Efter att ha kollat ut genom fönstret såg jag att de åkte pulka på "pulkabacken". Ett namn som en utav våra kullar fått eftersom vi barn åker pulka där varje vinter. Den här vintern hade dock inte jag åkt en enda gång. INTE EN ENDA GÅNG. Tragiskt. Tittade ut genom fönstret en liten stund till.

Satte sedan på mig alla vinterkläder. Rotade bland skorna. Satte på mig mina aldrig använda termobyxor. Jag hatar termobyxor egentligen. Stora, prassliga och klumpiga är vad de är. Fast ska man åka pulka så får de duga. Då finns nästan inget alternativ. Just det kära läsare. Jag tänkte åka pulka.

Jag vet inte om jag kan säga att jag åkte pulka egentligen. Vart räknas snowracer?

Som svensk som inte äger varken skidor eller skridskor så är det väl pulkan (eller snowracern) som räddar vintern för min del.

När jag väl kommit ut var jag med när det gick upp och ner för den lilla backen.

Antag att utomjordingar skulle studera oss människor och just vid det här tillfället inriktat sig på oss där vi åker pulka.

"Människorna har klätt sig i tjocka kläder. De drar ett föremål i ett snöre efter sig. Nu sätter de sig gränsle på det föremål de tidigare dragit upp. DE ÅKER NER FÖR BACKEN! Oj, nu reser sig människan upp. Den verkar oskadd. Nu drar den upp föremålet på nytt OCH ÅKER NER IGEN. De upprepar sitt beteende i timtal. Kan det vara ett sätt att plåga sig själva? Genomför de någon slags religiös ritual? Nej nu beger de sig in i huset. Människorna tycks ha slitit helt utan att fått något gjort. Beteendet är oförklarligt..."

Sedan kliar sig utomjordingen sig i sitt gröna huvud och går sedan för att anteckna det hela i sitt anteckningshäfte där han även skrivit in saker så som: "Människohop samlas och hoppar tillsammans runt en stång" och "Mindre grupper människor samlas och gömmer ägg för små barn som sedan tvingas leta upp dem."


Efter pulkaåkandet hör det till att man går in i värmen och tar en varm kopp choklad.

Idag fick chokladen sällskap av en lussebulle och Starwars episod IV.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Guuud vad mysigt det låtar gumman <3 Det var typ flera år sedan jag åkte pulka och det borde faktiskt vara så att det är ett av kritirierna i idrottsbetyget tkr jag för det är ju så otroligt roligt asså ;P Saknar dig och vi ses den 22 januari :P Pussar och kramar <3<3

2010-01-05 @ 11:45:21
URL: http://www.charmingsister.blogspot.com/
Postat av: Josse

Kunde du inte hört av dig till mig;) låter som det var jättekul! Måste ses!

Kramar

2010-01-05 @ 15:33:14
Postat av: Ida

Haha du är inte klok, hur kommer du på allt?! Utomjordingar...? (säger hon lite tveksamt ;D) Men att åka pulka är kul! Jag åkte också för inte så länge sen men mamma, olle och Hugo! SKITKUL! puss och kram

2010-01-07 @ 19:28:46
Postat av: My

Det var jättekul! ;D Josse, jag skulle ha hört av mig! Jag fattar inte varför jag inte gjorde det!



Ida: Vem har sagt att jag är klok? Jag blev ju bortförd av aliens en gång och sedan dess kan jag inte släppa det där.... ( ;-P )



Lotta: Du borde åka snart innan snön försvinner. Det är helt underbart, larvigt roligt... ^^



Pussar och kramar till er alla! <3

2010-01-10 @ 08:49:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0