Spindlar

I förrgår när jag steg ur duschen tog jag en handduk och virade den som en turban runt huvudet. Gick därefter och satte mig i soffan och tittade på klockan. Tio över sex. Tio minuter sedan jag gick upp, det var lugnt än var det inte stressigt. Jag kunde kosta på mig att sitta stilla i någon minut och vakna lite.

Så ser jag hur några trådar från handduken rör sig i ögonvrån. Sedan tycker jag allt att de rör sig lite för mycket för att det ska kunna vara trådar så jag skjuter iväg "trådarna" med handen. Jag ser då att en väldigt långbent spindel som nästan ramlar av min turban men lyckas hålla sig kvar.

Ungefär en halv sekund senare hade jag inte kvar handduken kvar på huvudet längre utan den ligger plötsligt på golvet. Jag satt inte heller kvar i soffan längre och jag var inte riktigt lika hopplöst trött.

Idag när jag gick ur duschen så skakade jag först av handduken. Då ramlade det ut en likadan spindel ner på golvet.


Att jag ogillar spindlar är väldigt synd och något som jag stör mig på. Även om jag vet att jag är MYCKET större än de och att de inte kan göra mig illa så blir jag äcklad av dem. Dessutom så skulle jag aldrig klara av att ta i en spindel. Fast jag brukar intala mig det. Att nästa gån jag ser en spindel så ska jag ta den i handen bara för att bevisa för mig själv att det inte är det minsta farligt. I mellanstadiet läste jag dessutom en massa fakta om spindlar för att jag skulle bli mindre rädd för dem.

Det går inget vidare. Varje gång jag ser en spindel tänker jag "Nästa gång kanske det inte är en lika stor spindel. Då kommer jag lyfta upp den!" eller "Nästa gång är det nog inte en lika snabb spindel" eller "Det vore väl synd om den också om jag lyfter upp den, en annan gång kanske"

Dessutom så var det idag en i köket och en när jag rotade bland våra cyklop och simfötter. Just därför tycker jag inte om sensommar. Inte utav den anledning att det blir mörkare, kallare och att växterna dör utan därför att spindlarna kommer in i husen för att söka skydd. För att dela mitt rum med mig.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0