Helg?

Helg betyder sova för mig. Att man slappar, tar det lugnt, pustar ut. Är glad att allt jobbigt från den förra veckan är över och att man inte har påbörjat det jobbiga som ska komma veckan efter.

Första dagen gick vi upp tidigt eftersom vi skulle till Ullared. Vi skulle åka till Ullared på värsta tänkbara dag. En lördag efter lön precis när alla vill handla vinterkläder billigt. Det var MYCKET folk där helt enkelt.

Eftersom vi inte hade möjlighet att åka någon annan helg så försökte vi vara där tidigt. Vid halv niotiden var vi framme. Det var rätt jobbigt med allt folk men samtidigt jättekul att hitta en massa saker som man verkligen behövde, fast mycket billigare än hemma! Inte lika roligt att kolla kontot sedan, för många bäckar små som det heter... :) Dessutom som sagt. Helg för mig är att få sova. Att gå upp tidigt = Inte få sova


Idag har jag gjort läxor och spelat fiol samt cello. Vilken dag. Klockan hoppade jättesteg framåt hela tiden. Jag hinner aldrig med det jag tänker att jag ska göra.

Alla timmar som jag stått och väntat på bussen i kylan. De timmarna skulle man ha kunnat strunta i. Stoppa undan i någon förvar någon stans så att man kan ta fram dem senare. Just då vill man bara att klockan ska gå. En minut till, kom igen nu klockan. Lite snabbare!

Sedan som idag när jag har massor med läxor men också vill ha helg då springer den fram. Rusar på så fort jag kollar bort. Då skulle jag ta fram de där sparade timmarna. Se till så att det här dygnet plötsligt hade 28 timmar.
 Som sagt, på helgen vill jag ta det lugnt. Att stressa=inte ta det lugnt

Så nu påbörjas nästa vecka. Jag har egentligen sovmorgon imorgon. Fast eftersom min moped trillat omkull och gått sönder är jag numera beroende av skjuts till skolan. Pappa kan bara skjutsa in mig till den tid som jag börjar i vanliga fall så det blir ingen sovmorgon för min del. :) Istället blir det läxor vilket egentligen är bra. Tyvärr så kunde jag ju inte lägga in de där extra timmarna nu i helgen.


Kommentarer
Postat av: Ida

Tänk om du var Gud! Världen skulle vara så bra! De där timmarna är ju en underbar idé, bara stoppa undan minuter och spara dem till ett annat tillfälle! :D JIPPI Tänk om du var Gud...(drömmande)

Puss på dig gummsan<3

2009-09-28 @ 10:05:20
Postat av: My

Haha, ja det kanske vore något! Om jag skaffar mig riktigt bra betyg tror du att jag skulle kunna ta anställning som gud då? Fast det verkar jättejobbigt..... Alla som gnäller på en.... xD

Puss på dig Ida <3

2009-09-30 @ 14:02:46
Postat av: max

2009-09-30 @ 18:34:53
Postat av: max

Håller med förgående talare du borde vara GUD! Mysan,Mysan och den heliga Mysan! :D

2009-10-13 @ 20:37:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0