Datorer och annat tekniskt

Just nu ligger jag fryser i min säng med datorn på magen och en kudde bakom huvudet. Det är rent sjukt. För tio år sedan skulle jag aldrig ha drömt om att kunna ligga i min säng och hålla på med en dator. Jag låter väldigt gammal när jag säger så men det är helt sant. Då skulle jag kanske ha kunnat föreställa mig något sådant i en mycket lyxig villa hos några millionärer.

Min första mobil var trots allt väldigt liten även om de är mindre idag. Dock hade den en svartvit skärm. Eller ja, svagt ljusbrun eller vad man ska säga med svart text. Den hade två svartvita spel som var olika prickar som åkte runt och så skulle man försöka träffa små saker med de här prickarna. Att jag skulle ha en sådan mobil som jag har nu var helt osannolikt. Då tyckte jag att den mobilen jag hade var riktigt cool.

Vad kommer egentligen i framtiden? Datorerna kommer säkert väga mycket mindre. Skärmarna kommer säkert bli bättre och kanske mer stöttåliga och internett kommer kanske vara supersnabbt. Min dator som jag nu tycker är jättesmidig kommer jag säkert minnas som jätteklumpig.

Tänk om man la så mycket pengar, tid och intresse på vård som man gör på datorer. Jag har ju ingen statistik som säger att man inte gör det men det känns som att alla lägger mer pengar på ny teknik. Kanske om man la lika mycket på sjukvård att den skulle utvecklas lika snabbt?



Jag vill bara tillägga en sak vilket dessutom gör att inlägget inte får ett så allvarligt slut. Har ni någon gång försökt få upp ett skinkpålägg ur en förpackning och så sitter alla skinkbitar ihop?
Skinkpåläggen som vi har köpt är nämligen vikta i varandra på något idiotiskt sätt och enda argumentet jag kan hitta för att man skulle lägga dem så är för att djävlas. Ville bara få det sagt och hoppas att någon vilsen skinkpåläggs-uppläggare-designer råkar hamna på min blogg, läser allt om mina gamla datorer och sedan läser det här för att slutligen inse att man måste sluta vika skinkan. Varför kan man inte bara lägga påläggen ovanpå varandra rätt upp och ner? Det kanske är för lätt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0