Anders o Sören

Tog moppen in till skolan idag! :-D Var tvungen för annars skulle jag inte ha kommit hem från min fiollektion. Lite trångt blev det med både fiol och gymnastikgrejor men det gick!

Anders och Sören var i skolan idag. Författarna till Sune- och Bertböckerna och alla de andra böckerna... De verkar ha skrivit hur mycket som hellst. Tyvärr fick inte vi lyssna på dem utan det var någon annan klass som fick göra det. Jag kommer ihåg att jag tyckte böckerna var roliga så det var nog inget jobbigt föredrag.

På lunchrasten delade jag en glass med Sofia. Riktigt gott var det och mysigt ute i solen. Ida fick med sig några extra plastskedar så alla fick smaka. ^^



Idag kom jag på att mina squash var borta. Mamma hade ställt ut dem i växthuset fast jag inte vill ha dem där.... Hmmmm...... Så det blev till att traska ut och hämta dem. Nu undrar ni vad det var för speciellt med det. Varför var hon tvungen att ta upp det på bloggen?

Jo, när jag kom ut dit och hittade mina squash eller rättare sagt jorden som de snart ska växa upp ur, så började det att ösregna.... Så klart. Till slut tröttnade jag på att vänta ut regnet och gick in. Lite blöt blev man men det har inte slutat regna än så det var nog tur att jag gick in....

Nu gnäller hunden så med andra ord är det risk för åska. Det är nog bäst att jag lämnar datorn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0