Diggiloo

Igår var jag alltså på diggilookonserten i Vadstena med Ida! Idas mamma är med i en kör som skulle agera pausunderhållning och därmed fick hon en biljett till sig själv och två andra.

Ida bjöd därför med mig. Det tackar jag väldigt mycket för! :-D

Eftersom Idas mamma skulle vara där tidigare så var vi i Vadstena två, tre timmar innan föreställningen. Vi prommenerade runt, aktade oss för regnet och funderade på om vi skulle köpa glass eller dela på ett paket jordgubbar.

Det slutade på en bänk med en låda jordgubbar och utsikt över vadstena slott och Vättern. Senare började det ösregna. Som tur  var hann vi smita in i under ett mindre tak och kunde där utvänta regnet. Sedan började det inte regna någon mer gång under kvällen. En väldig tur. Det hade inte varit så roligt annars.



De delade ut en massa gratissaker. Mest hudkrämer och myggservetter ( ! Jag hade aldrig hört talas om det förut men det ska tydligen hjälpa mot mygg ! )
 men precis innan vi gick in lyckades vi få dippsåser till chips också!
 


Mojje hade en egen liten minikonsert innan själva föreställningen. För de små barnen. Ida och jag stog en bit ifrån och kollade åt hans håll i brist på annat att göra innan vi skulle gå in. Då stannnade Mojje upp och sa. "Nu är det som en dålig bandymatch eller något. Samla ihop er lite alla föräldrar och blyga tonnåringar" Vid det sistnämda kollade han rätt på Ida och mig och av rena reflexer och av fövåning så gick Ida och jag och ställde oss närmre.

Han hade en jättesöt son, Mojje. Sonen hade riktigt ljusblont lockigt hår som gick i spiraler som som var lite längre än en decimeter långt. Misstänker att han kan ha varit mellan 4 och 6 år gammal? Han fick komma upp på scenen och sjunga "Jag har en popcorn-frisyr". Kom på mig själv med att stå och flina dumt. Han var så söt! ^^



När vi precis skulle gå in så såg vi att det var ingen kö till kiosken där på utsidan så vi skyndade oss bort för att ta en korv. Så skulle vi ju slippa vara hungriga och stå i köer där inne i pausen.

Idas och hennes mamma beställde först. Korvarna kostade 20 kronor styck. Dyrt tyckte jag men drog ändå fram en tjuga och sa "En korv, tack" eller något i den stilen till killen som stod där. Han tog fram ett bröd kollade på mig och sa "Vill du ha en dubbel?"

Jag fattade ingenting. Var det något nytt uttryck som jag hade missat totallt nu igen. Vad menade han skulle bli dubbelt. Ketchup och senap skulle man ta själv. "Va?" Svarade jag i brist på annat. Jag hade kanske hört fel.

Han upprepade bara. "Vill du ha en dubbel?" För fan tänkte jag. För det priset tar jag allt som jag kan få dubbelt oavsätt vad det är! "Ja" Svarade jag. Fortfarande osäker och förvånad. Han öppnade luckan och tog upp två korvar, la dem ovanpå varandra i korvbrödet och räckte över dem till mig. Jag avslutade det hela, lika förvånad med ett tack och gick bort till Ida och hennes mamma.
Jag hade ju fortfarande betalat lika mycket som de andra och de hade bara fått en korv vars!




Konserten var bra! Vi hamnade rätt långt bak men det fanns en stor skärm som visade artisterna i närblid. Fast när man kollade på den så kändes det inte som om man var på konsert så jag försökte att kolla på den så lite som möjligt. Det gick inte bra! ^^

Allra bäst var Magnus Johansson som framförde det näst sista nummret med sin trumpet. Han var sjukt duktig!

Tack och åter tack Ida för eftermiddagen och kvällen! <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0