Åskoväder

Det åskar riktigt mycket bara någon kilmometer bort och vi har ju rätt bra utsikt där vi bor så vi ser bort över slätten hur regnet öser ner. Dessutom är det på väg hit! Suck... Jag är inte rädd för åska. Vad kan hända? Det är ju inte som Astrerix och Obelix tror med att himlen kommer ramla ner. I värsta fall slår blixten ner i huset så att det börjar brinna men ingen i min familj är förlamad så det är ju bara att gå ut ur huset! Vi behöver ju inte stå och vänta på att vi ska brinna upp...
 
Jag vet dock en som är riktigt rädd för åskan. Nämligen min stora, i vanliga fall, trötta och stillsamma hund. Stackarn blir ett nervvrak bara man råkar smälla en ballong och det här ovädret mår han inte det minsta bra av. Plötsligt är han en väldig knähund vilket är otur för alla andra. Han är inte i rätt storlek för att höra hemma i knät!

Om två timmar ska Josse och hennes familj komma hit. Det blir nog inget badande har jag insett nu när jag kollar ut genom fönstret igen. De jämntjocka grå molen sträcker sig så långt man kan se.... Det kan nog bli mysigt ändå! Inne i huset och kolla ut ^^ Vi kommer nog på något annat att göra!



Har fått bilder från när vi var hos Lina av Lotta. Jag tror de flesta bilderna är tagna av Lotta och Mican fast med Lottas kamera. Kan det stämma?


Mitt lag i Kubben: Lotta Mican Jag och Ida bakom kameran!


Plötsligt händer det något! Lina har fått en sticka i foten och även om hon försäkrar att det inte är någon fara så rycker Sofia ut för att hjälpa henne. Mästerfotografen Lotta är snabbt där för att fotografera skandalen! Aftonbladet nästa Lotta!


Motståndarlaget bestående av Sofia, Frida och Lina


Jag och Ida! Nu börjar det bli mörkt och matchen är inte slut än!


Senare satt vi och myste på Linas veranda! På bilden är det  jag och Frida


Mican och Ida


Lina och Lotta


Tyvärr ingen bild på Sofias ansikte men det är ändå Sofia och hennes snygga jacka!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Det var otroligt kuligt den kvällen och mysigt... Jag tycker att det blev mycket bra bilder <3<3 pussar och kramar och hoppas att vi ses snarast

2009-07-05 @ 14:58:57
URL: http://charmingsister.blogspot.com/
Postat av: sofia

rolig kväll, Tack My :P hehe <3

2009-07-06 @ 08:58:32
URL: http://sofiamariaroberttson.blogg.se/
Postat av: IdaB

Det var jättemysigt den kvällen!

Har inte sett inlägget förens nu :S haha :)<3

2009-07-26 @ 20:57:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0