Skåneresa

Det har inte blivit något inlägg på länge! I måndags förra veckan var jag på Ullared med Ida. Vi hade jättekul och jag tycker att vi fyndade många kläder!
På vägen dit stannade vi och fikade i Värnamo och på vägen hem stannade vi i Värnamo.

Dagen efter skulle jag till Skåne med familjen. Då stannade vi i Värnamo för att tanka bilen och äta. Jag var alltså bara hemma, sov satte mig i nästa bil och åkte tillbaka. Man kunde ju ha övervägt att sova på någon toalett i värnamo. Det kunde ju vara ett äventyr det också! Eller inte....

Första kvällen lyssnade vi på bröderna Stup. Mormor och morfars byförening hade sparat pengar till att hyra in dem och man höll i lotteri. Vi köpte lotter. Jag fick fyra stycken. En rosa med nummer 67, en gul med nummer 67, en rosa med nummer 6 och en gul med nummer 7. Tycker ni att nummren upprepar sig?


Mormor och morfar berättade att de hade haft fint väder nästan oavbrutet sedan midsommar och naturligtvis så blir vädret ostabilt när vi kommer och hälsar på!
Därför har det blivit ett par turer in till stan. Med andra ord Ystad.

Sedan har solen faktiskt kollat fram och det har varit riktigt varmt. Att ligga nere på stranden i hettan kändes som att vara utomlands.

Igår åkte vi ner till havet vid åtta på kvällen. Stranden som tidigare varit helt full med folk var näst intill öde. Jag och mina bröder badade i en halvtimme i havet innan det började regna och vi var tvugna att bege oss hem till mormor och morfar igen. Kallt men riktigt roligt. Hunden hade vi med oss. Rasen är känd för att älska att bada fast han har inte fattat det. Han doppade tassarna lite lätt men trivdes bättre uppe på stranden!

Nu sitter jag i bilen på väg hem. Jag har haft det riktigt roligt men nu när man vet att man ska sitta i bilen ett par timmar till så får man lite hemlängtan. Hem till kompisar, katter och sin egna säng.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0