Ny skola snart snart :D

Längtar men är ändå lite nervös inför den nya skolan. Fast jag vill verkligen komma till något nytt! Även om många personer är de samma. Snart, snart.... Inte många dagar kvar. Inte många nätter att få sova heller.....

Var med Josse idag på eftermiddagen. En av de blivande klasskompisarna. Kollade på de små kattungarna. Hur söta som helst! Så klart! Hur kan en kattunge inte vara söt?!
Jo kanske... I ett desperat försök att se till så att kattungen inte blev söt, klädde jag den nu i min fantasi i vampyrtänder, röda ögon och grön päls som sitter i små tussar över en annars lila kropp. :S
Ni förstår jag menar. Det är omöjligt att få en vanlig kattunge att inte vara söt! Så är det bara. :)

Fyra dagar gamla och därmed inga öppna ögon än. De är så små! Vad häftigt det vore om det fanns kattsorter som förblev så små hela livet.

På förmiddagen var jag inne i Linköping med alla i familjen utom pappa. Fick tag i ett par skor att ha i vinter. Skönt att slippa stressa efter ett par senare. :)


För er som orkar bry er kan jag berätta att jag nu har ett numera tyst hus. Den gamla tuppen som gal oavbrutet är numera borta. Istället har vi en ny tupp som inte alls ger mycket ljud ifrån sig. Så himla skönt! Dessutom har jag varit riktigt duktig och oljat in gångjärnen till alla dörrar. Det tog jättelång tid! Säkert 7 minuter! Så nu låter det inte att en döende katt ligger och skriker varje gång man öppnar toalettdörren. Mycket uppskattat. Speciellt om nätterna!

Det var allt just nu. Väldigt roligt att läsa för er andra antar jag men som sagt: Jag skriver för min egna skull :)

Imorgon ska det ätas kräftor. Älskar kräftor! Sedan på kvällen bär det av till Ida. Ska då träffa alla tjejer en sista gång innan alla börjar på olika skolor. Det ser jag fram emot! :)

Kommentarer
Postat av: Micaela :)

det är det verkligen, skulle kunna göra det utan att få betalt för det är super kul :)



ses imorrn <3

2009-08-13 @ 22:03:53
URL: http://micann.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0