Nollningen

Tja, vi har en rätt utdragen nollning kan man säga. Den pågår nämligen fortfarande. Just nu har vi förutom våra mycket vackra tröjor med text och dekorationer som våra faddrar satt dit även en "poängjakt".

Det gäller då att vi samlar så många poäng som möjligt för att vinna ett pris som faddrarna ännu inte har valt. Ett utmärkt sätt att få oss ettor (eller ja nollor) att förnedra oss frivilligt. Jag vill dock säga att jag har väldigt kul. Jag trodde aldrig att jag skulle gå runt med cykelhjälm i skolan eller stövla in (bokstavligt talat för jag fick ha stövlar på mig) i treornas klassrum för att lämna godis till min fadder. Inte heller att jag skulle ha någon annans namn i pannan helt frivilligt eller att iklädd regnjacka och stövlar gör armhävningar i skolas korridor. Inte heller att jag lite senare, iklädd samma kläder dansa fågeldansen i nästa korridor tillsammans med Josse.

Vad det gäller det där godiset så var den uppgiften "Ge din fadder en kaka eller godis under en lektion"
Tja så jag rotade fram lite av mitt egna godis hemma. Jag hoppas att hon gillade lakrits! Sedan la jag det i en påse. Fast hur kul var det egentligen? Att bjud på godis hur som helst. Jag funderade i ungefär tre sekunder sedan hade jag en idé om hur jag skulle kunna göra det hela lite roligare.

Jag hämtade tejp och sax, paketsnöre, en lapp och presentsnöre. Därefter klippte jag av påsen så att det blev en liten mer söt fryspåse. Jag använde sedan ett rosa och ett silvrigt paketsnöre till att sluta påsen. Dessa såg jag till så att de "lockade sig" eller blev till långa spiraler med hjälp av saxen. På lappen skrev jag "Till en högt älskad fadder!" och längre ner på den lilla lappen fortsatte jag med "OBS Sax är nödvändigt! Tycker du inte om godis med lakrits och citronsmak bör detta inte ätas."

Sax? kanske ni tänker nu. Eller också så kanske ni redan har listat ut vad jag kom att göra härnäst. Om ni kollar tillbaka på vad jag skrivit så ser ni att jag ännu inte använt tejpen. :) Nu kanske ni förstår?
Jag tjepade in alltihop till ett litet, väldigt tejpat paket. Därefter fäste jag de väldigt vackra klisterstjärnorna på mitt paket. Faktum är att det syntes inte att tejpen var där om man inte kollade noga.

Så när jag lämnade klassrummet efter att ha lämnat min present så hade hon fortfarande inte märkt något.

Jag skulle gärna ha sett hennes min! :D



Idag fyller dessutom min kusin år. 18 år! Vuxen! Hon har fri vilja och eget ansvar för sig själv! Denna tjej som jag kännt hela livet är plötsligt vuxen. Har plötsligt rätt att rösta, att få köra bil. Grattis Cornelia! Vet ej om du läser min blogg men gör du det så hoppas jag att din födelsedag varit fantastisk! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0