Igårkväll - Ida

Kräftorna var väldigt goda! Inte så konstigt eftersom kräftor är bland det godaste jag vet. När jag var liten och fick bestämma mat på min födelsedag så blev det alltid kräftor!

Efter maten skulle jag ta moppen till Josse och sedan skulle vi fortsätta hem till Ida. Eftersom det var just kräftor så valde jag att inte ta på mig kläderna jag skulle ha på kvällen innan vi åt.

Jag spiller nämligen aldrig (Ja, ja nästan i alla fall) förutom när jag bestämmer mig för att jag inte får spilla. Då är det som att mitt undermedvetna vill djävlas med mig!

När jag skär i något med kniven så slinter jag plötsligt, glasen blir plötsligt ovanligt vingliga och gafflarna vägrar att hålla fast i maten.

Kanske inte allt samtidigt men en sak räcker ju för att man plötsligt ska ha en väldigt vacker och oerhört välluktande fläck på sina kläder.

Eftersom jag var tvungen att byta om blev jag sen till Josse men som tur var gick det snabbare till Ida än vi räknat med. Vi var där en kvart tidigare än vi behövde.

Det hela blev en väldigt lyckad kväll. Jag var jätteglad att få träffa alla igen efter sommaren. Lotta hade fixat gamla bilder på alla vilket var mycket roligt att se! :)

När jag kom hem mitt i natten så var det ju så klart helt becksvart i huset. Mamma och pappa vill att jag ska säga till när jag kommer hem men de sov ju. Jag ville faktiskt inte väcka dem.

Istället vek jag ett A4 och skrev "Jag lever!". Sedan ställde jag lappen i dörröppningen till deras sovrum.
Därefter hämtade jag två små lappar som har klister på baksidan. Där skrev jag "Om ni mot förmodan missat min första lapp så vill jag bara säga att jag lever!" på den första lappen och med stor text på den andra "/My". Sedan klistrade jag upp dem på kylskåpet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0